22. 8. 2023

Minőségi értékelésekkel a SEO is magától működik: 3 tipp, hogy mire kell fókuszálni 

A vélemények támogatják a SEO-t? Értékes kulcsszavakat, szájpropagandát és inspirációt nyújtanak a keresőmotorok és a vásárlók által észrevett tartalom létrehozásához. A szövegnek azonban jó minőségűnek és a lehető leghatékonyabbnak kell lennie. A mai cikkünkből megtudhatja, hogyan érheti el ezt.

SEO 101: a konverziók 68%-a a keresőmotorral kezdődik

A SEO kifejezés mindazon technikákra utal, amelyek segítségével webhelyedet láthatóvá teheted az organikus keresési eredmények között. Csak a Google-on folyamatosan évente több billió bejegyzés között úszol, és 24 millió egyéb e-kereskedelmi márkával versenyzel a végső kattintásért. Helyt akarsz állni? Itt az idő optimalizálni! 

  • Az organikus keresés átlagosan a webhelylátogatottság legalább 53%-át teszi ki. 
  • A minőségi SEO akár 1000%-kal több vásárlót hozhat, mint a közösségi média. 
  • A felmérések során a marketingszakemberek a SEO-t jelölték meg a potenciális ügyfelek legjobb forrásaként, közel 14%-kal. 

Az optimalizálás a gyakorlatban technikai, on-site és off-site szinten történik 

A dolgok technikai oldala a programozók feladata. A cél az, hogy a honlap felépítése minél olvashatóbb legyen a search engine-ek számára. Ezért csak on-site és off-site szinteken van esélyed arra, hogy márkastratégaként tündökölj. Itt jön a képbe a tartalom, a kulcsszavak, az UGC és még sok más. 

  • On-site SEO řeší klíčová slova, interní prolinky, meta data, fotky, CTA a jiné engagement prvky, které na vaší stránce kupující najde. Az on-site SEO alá tartoznak a kulcsszavak, belső hivatkozások, metaadatok, fotók, CTA-k és egyéb engagementet növelő elemek, amelyekkel a vásárló találkozik az oldaladon. 
  • Off-site SEO pak zahrnuje všechny strategie zviditelnění mimo váš nativní web. Patří sem PR, sociální sítě nebo třeba link building. Az off-site SEO magában foglalja az összes láttatási stratégiát a natív webhelyen kívül. Ide tartozik a PR, a közösségi média vagy épp a linképítés. 

Milyen típusú on-site és off-site tartalom működik a legjobban?

Mibe fektessük a legtöbb pénzt? Mit érdemes kihagyni, ha korlátozott a költségvetésed? Melyik lehetőség kínálja a legjobb ROI-t? 

A kutatások azt mutatják, hogy manapság az egyik legígéretesebb tartalmi SEO elem az UGC. Akár blogolsz, akár LinkedIn-bejegyzést, termékleírásokat írsz, vagy egy fülbemászó CTA-n gondolkodsz, a vásárlók által generált tartalom mindig segít abban, hogy vállalkozásodat magasabb szintre emeld. Mert az emberek a legjobban egymásban bíznak, és mindig a minőségi social proofot részesítik előnyben a reklámokkal szemben – miért ne hagyhatnád, hogy egymásnak adják el a dolgokat? 

A Brand Testing Clubnál minden nap dolgozunk UGC-vel értékelések, fotók és videók formájában. Ismerjük a SEO-ra gyakorolt ​​jelentős hatásukat, és végre sikerült összegyűjtenünk elegendő adatot ahhoz, hogy egyértelműen el tudjuk magyarázni, hogyan működik mindez. 

1) Az UGC segít a hiteles tartalom létrehozásában 

Miért fontos a tartalom a SEO szempontjából? Az összes keresőmotor fő célja, hogy egy másodpercen belül releváns információkat dobjon fel, amelyek minden kérdésre választ adnak, és a probléma megoldásához vezetnek. Hogyan történik az eredmények kiválasztása? Minden motornak megvan a saját algoritmusa, amely különféle tényezőket vesz figyelembe, és súlyozza azokat. A kiváló minőségű tartalom gyakran domináns szerepet kap. 

A mai tartalommarketinget beárnyékolják azok a márkák, akik nagyban ontják a blogposztokat, bannereket és egyéb bejegyzéseket, függetlenül attól, hogy azok relevánsak-e. Ha ehhez hozzáadjuk a jelenlegi bizalmi válságot, akkor nem nehéz belátni, miért kezd kudarcot vallani a hagyományos reklám. 

Az UGC minden fronton elegánsan megoldja ezt a problémát: 

  • A tartalomkészítés folyamatát szinte 100%-ban a vásárlókra bízza. A kulcsszavaktól kezdve a szövegeken át a fényképekig és videókig. 
  • Ezzel kiesik a tervezéssel, piacelemzéssel és promócióval kapcsolatos munkád és kiadásaid nagy része – röviden: hagyd, hogy azok beszéljenek, akik tudják, mit akarnak hallani. 
  • A minőségi értékelésekkel szinte biztos lehetsz benne, hogy a szövegek releváns információkat tartalmaznak, és a célcsoport által legjobban értett nyelven közvetítettek. 
  • A hitelességgel kapcsolatos aggodalmaidat bátran hagyd magad mögött. Az emberek akár tizenkétszer jobban megbíznak az értékelések tartalmában, mint a hagyományos marketingben. 
  • Az értékelésekhez csatolt fotók és videók hihetően és normál használat során mutatják be a termékeket. Pontosan ezt a típusú tartalmat keresik az emberek – a márkavizualitás mindig zsákbamacska. 
  • Az UGC-t széles körben használhatod mind az on-site és az off-site SEO során. Beépíthető bannerekbe, hírlevelekbe vagy PPC kampányokba is. 
A Molekule márka fő claimje egy idézet az egyik értékelésből. Ez az első dolog, ami az oldal megnyitásakor fogad minket, és azonnal megteremti a social proof kellemes hangulatát.

Forrás: Air Purifiers for Your Home & Office | Molekule 

Ha ezeket az előnyöket összeadod, valószínűleg nem lep meg, hogy a világ 20 legnagyobb márkája keresési eredményeinek 25%-a UGC-re mutató hivatkozás. 

2) Az értékelések organikusan szállítják neked a kulcsszavakat

Az emberek valószínűleg ugyanazokat a szavakat használják a szövegek írásakor, mint az interneten történő keresés során. A review oldalon így gyorsan összeáll egy teljes ügyfélszótár, amely nemcsak az on-site SEO-t támogatja, hanem más kampányok felépítésében és a hangnem kialakításában is segítséget nyújt. 

Ráadásul az értékeléseken keresztül nem csak short-tail kulcsszavakat kapsz, hanem gyakran az értékesebb, long-tail változatok is megjelennek, amely egyedülálló előnyökkel jár: 

  • A short-tail kulcsszavak egyszerű kifejezések, amelyeket a vásárlók a leggyakrabban használnak. Ilyen például az "arckrém". A keresésekben való megjelenésük gyakorisága miatt azonban meglehetősen nehéz felvenni a versenyt azokkal a márkákkal, amelyek hajlandóak sok pénzt fizetni azért, hogy a keresési eredmények tetején kapjanak helyet. 
  • A long-tail kulcsszavak viszont hosszabb kifejezések, amelyek ritkábban jelennek meg a keresésekben. Ez azonban semmi esetre sem fosztja meg őket konverziós potenciáljuktól. Példa erre a „könnyű arckrém problémás bőrre” kifejezés. Az eladónak ez nem mindig jut eszébe, mégis nagyon sokan használják ezt a kifejezést, akik közül sokan potenciális vásárlókká válhatnak a keresés során. 

A hosszabb, organikus kifejezések formájában megjelenő kulcsszavak ezért felbecsülhetetlen értékűek a SEO-ban. Nagyon specifikus lehet egy adott iparágra (vagy márkára), ami csökkenti a versenyt és maximalizálja a márka láttatásának előnyeit.

3) Az UGC segít kiemelkedni a közösségi médiában 

A közösségi oldalakon közel 5 milliárd ember fordul meg naponta, és körülbelül két órát töltenek a bejegyzések megtekintésével. Ezért márkád és termékeid népszerűsítése a Facebookon, az Instagramon, a Twitteren vagy a LinkedIn-en alapvető az off-site SEO szempontjából. 

Az emberek leggyakrabban az explore oldalon találkoznak a tartalommal, megtekintik a profilt, felfedezik az egyes bejegyzéseket, és ideális esetben a webhelyre kattintanak, majd vásárolnak. A keresőmotorok ezt követően a vásárlók áramlására úgy reagálnak, hogy javítják a webhely pozícióját a találatok között, és ezáltal megsokszorozódik a jövőbeli konverziós potenciált. 

Amint azt már tudjuk, a tartalomkészítés manapság gyakran nem egyszerű, és ezért az UGC szó szerint életmentő lehet. Azonban nem csak ezt a hiányt foltozzák be – hatásuk egyedülálló és sok tekintetben jobb, mint a hagyományos tartalom. 

Hogyan lehet a legtöbbet kihozni belőlük? Tartsd be a következő alapelveket: 

  • Minden bejegyzés világos és tömör üzenetet tartalmazzon. Az átlagos látogató maximum 2 másodpercig koncentrál magára a szövegre. 
  • Használd a vizualitást. Mert a tökéletes fotó vagy videó lesz az az inger, ami a bejegyzéshez hozza a vásárlót. 
  • Köszönd meg az értékelés szerzőjének a véleménynyilvánítást. Jelöld meg, és szerezz újabb prolinket és értékes interakciót ezáltal. 

A gyakorlatban így nézhetnek ki az UGC bejegyzések: 

  • Emelj ki egy claimet az értékelésből, amelyben szerepel az értékesítési szöveg vagy üzenet. Így a vásárlóban azt az érzést kelted, hogy egy hétköznapi ember beszél hozzájuk, és aktiválódik a “baráti tanács” konverziós hatás. 
A bejegyzésbe illesztett claim így nézhet ki. Egy rövid, de fülbemászó üzenet tökéletes a Twitterre, és erőteljesen arra motivál, hogy a linkre kattintsunk.

Forrás: twitter.com 
  • Posztolj képernyőképeket a teljes értékelésről. Ilyen egyszerű is lehet az egész. Időszűkében egy teljes értékű bejegyzést kapsz anélkül, hogy megfosztanád a vásárlókat az eredetiségtől vagy az információs értéktől. 
Képernyőfotó az értékelésről, rövid bevezető, és kész is. A review marketingben a tartalom önmagát hozza létre

Forrás: Instagram
  • Abszolút vészhelyzetben elég egy repost is. A Twitteren egy kattintással, az Instagramon és a Facebookon Story-ban, a LinkedInen pedig klasszikus megosztással. A SEO szempontjából értékes interakciók mellett ez azt mutatja a vásárlóknak, hogy aktívan érdeklődsz a véleményük iránt, és készen állsz arra, hogy azonnal reagálj rá.

Ha a hirdetéseidben használok az értékeléseket, ügyelj a vonatkozó jogszabályokra

Ebben a ​​cikkünkben részletesen foglalkozunk a témával, de mindenekelőtt tilos: 

  • Azt állítani, hogy a vélemények hitelesítettek, ha a valóságban nem azok. 
  • Hamis véleményeket, értékeléseket közzétenni.  
  • Szándékosan szépíteni rajtuk a termékek reklámozása céljából, beleértve a közösségi hálózatokat is (pl. értékelések törlése a Facebookon).  

A gyakorlatban fordíts különös figyelmet az utolsó pontra. Ha bejegyzésekben használod az értékeléseket, azokat nem szabad semmilyen módon megváltoztatni, még akkor sem, ha döccen a szórend, vagy csak egy szavat szeretnél mással helyettesíteni. 

Kulcsfontosságú részlet: az UGC minősége megjelenik a keresőoptimalizálásnál

És ez különösen igaz az értékelésekre. Ha csak csillagokat gyűjtesz, és csak a klasszikus „működik” és „ajándék volt” kifejezések szerepelnek a szövegekben, akkor nem lesz miből merítened sem kulcsszavakat, sem ihletet a tartalomhoz. 

A SEO-ra az ilyen jellegű vélemények lesznek pozitív hatással: 

  • Hosszú szövegek, tele információval. Ideális esetben kb. 200 karakterből állnak, világosan felépítettek és hibátlanok. 
  • Pluszokat és mínuszokat egyaránt tartalmaznak. A teljesen pozitív szövegek olyan buborékot hozhatnak létre, amelyben könnyen eltávolodsz a valóságtól.  
  • Olyan emberek írják őket, akik tudják, hogyan fejezzék ki magukat hitelesen, a saját nyelvükön. Csak így nyerhetsz betekintést gondolkodásukba és szókincsükbe. 

Mit jegyezz meg mai cikkünkből 

A SEO a siker alapja a digitális marketingben. Árulhatsz minőségi terméket, lehet remek a weboldalad és az ügyfélszolgálatod, ha a weboldalad nem látható, senki sem fogja megtalálni. A harc pedig nem könnyű – a keresőben a top 3 linkre jut az organikus kattintások több mint fele, a vásárlók kevesebb mint egy százaléka jut a Google második oldalára. 

Véleményünk szerint az UGC felbecsülhetetlen értékű előnyt jelent, amely segít abban, hogy kitűnj ebben a versenykörnyezetben, még akkor is, ha nincs hatalmas költségvetésed. A minőségi social proof gyakran ingyenes, és a gondosan beállított review marketinggel szó szerint minden nap szerezhetsz új értékeléseket. 

Az UGC három fő okból támogatja a SEO-t: 

  1. Minőségi kulcsszóforrást biztosít. Short-tail és long-tail formátumban egyaránt. 
  1. Támogatja az off-site SEO-t. A megfelelő nanoinfluencerrel egyetlen privát bejegyzés is elegendő ahhoz, hogy beindítsd a social proofot. 
  1. Ez megkönnyíti a minőségi tartalom létrehozását, amely egyaránt vonzza a keresőmotorokat és a vásárlókat. A blogoktól kezdve a közösségi hálózatokig. Hogy valóban a vásárlók igényeire és érdeklődésének megfelelően tervezd meg a tartalmat, és ne csak tippelj a saját, korlátozott élményeid alapján. 

Feliratkozás hírlevélre

Ha rendszeresen szeretne menő cikkeket kapni, iratkozzon fel.

Kategóriák

Typy blogov

Legújabb cikkek

Kövesse a linkedinünket

Testuj.to

Kövesse facebook oldalunkat

A Brand Testing Club egy új marketingeszköz, amelynek célja, hogy segítse a márkákat a termékek tesztelésében és az értékelések generálásában Európa-szerte, a tesztelőktől származó egyéb hiteles tartalmakkal együtt. Ily módon felbecsülhetetlen értékű reklámot készítünk, amelyre az ügyfelek hallgatnak.
Ne aggódj, körülbelül hetente egyszer küldünk e-mailt, és nem spammelünk.
© Copyright 2022 - Brand Testing Club - Made by Digiamo
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram