A vélemények támogatják a SEO-t? Értékes kulcsszavakat, szájpropagandát és inspirációt nyújtanak a keresőmotorok és a vásárlók által észrevett tartalom létrehozásához. A szövegnek azonban jó minőségűnek és a lehető leghatékonyabbnak kell lennie. A mai cikkünkből megtudhatja, hogyan érheti el ezt.
A SEO kifejezés mindazon technikákra utal, amelyek segítségével webhelyedet láthatóvá teheted az organikus keresési eredmények között. Csak a Google-on folyamatosan évente több billió bejegyzés között úszol, és 24 millió egyéb e-kereskedelmi márkával versenyzel a végső kattintásért. Helyt akarsz állni? Itt az idő optimalizálni!
A dolgok technikai oldala a programozók feladata. A cél az, hogy a honlap felépítése minél olvashatóbb legyen a search engine-ek számára. Ezért csak on-site és off-site szinteken van esélyed arra, hogy márkastratégaként tündökölj. Itt jön a képbe a tartalom, a kulcsszavak, az UGC és még sok más.
Mibe fektessük a legtöbb pénzt? Mit érdemes kihagyni, ha korlátozott a költségvetésed? Melyik lehetőség kínálja a legjobb ROI-t?
A kutatások azt mutatják, hogy manapság az egyik legígéretesebb tartalmi SEO elem az UGC. Akár blogolsz, akár LinkedIn-bejegyzést, termékleírásokat írsz, vagy egy fülbemászó CTA-n gondolkodsz, a vásárlók által generált tartalom mindig segít abban, hogy vállalkozásodat magasabb szintre emeld. Mert az emberek a legjobban egymásban bíznak, és mindig a minőségi social proofot részesítik előnyben a reklámokkal szemben – miért ne hagyhatnád, hogy egymásnak adják el a dolgokat?
A Brand Testing Clubnál minden nap dolgozunk UGC-vel értékelések, fotók és videók formájában. Ismerjük a SEO-ra gyakorolt jelentős hatásukat, és végre sikerült összegyűjtenünk elegendő adatot ahhoz, hogy egyértelműen el tudjuk magyarázni, hogyan működik mindez.
Miért fontos a tartalom a SEO szempontjából? Az összes keresőmotor fő célja, hogy egy másodpercen belül releváns információkat dobjon fel, amelyek minden kérdésre választ adnak, és a probléma megoldásához vezetnek. Hogyan történik az eredmények kiválasztása? Minden motornak megvan a saját algoritmusa, amely különféle tényezőket vesz figyelembe, és súlyozza azokat. A kiváló minőségű tartalom gyakran domináns szerepet kap.
A mai tartalommarketinget beárnyékolják azok a márkák, akik nagyban ontják a blogposztokat, bannereket és egyéb bejegyzéseket, függetlenül attól, hogy azok relevánsak-e. Ha ehhez hozzáadjuk a jelenlegi bizalmi válságot, akkor nem nehéz belátni, miért kezd kudarcot vallani a hagyományos reklám.
Az UGC minden fronton elegánsan megoldja ezt a problémát:
Ha ezeket az előnyöket összeadod, valószínűleg nem lep meg, hogy a világ 20 legnagyobb márkája keresési eredményeinek 25%-a UGC-re mutató hivatkozás.
Az emberek valószínűleg ugyanazokat a szavakat használják a szövegek írásakor, mint az interneten történő keresés során. A review oldalon így gyorsan összeáll egy teljes ügyfélszótár, amely nemcsak az on-site SEO-t támogatja, hanem más kampányok felépítésében és a hangnem kialakításában is segítséget nyújt.
Ráadásul az értékeléseken keresztül nem csak short-tail kulcsszavakat kapsz, hanem gyakran az értékesebb, long-tail változatok is megjelennek, amely egyedülálló előnyökkel jár:
A hosszabb, organikus kifejezések formájában megjelenő kulcsszavak ezért felbecsülhetetlen értékűek a SEO-ban. Nagyon specifikus lehet egy adott iparágra (vagy márkára), ami csökkenti a versenyt és maximalizálja a márka láttatásának előnyeit.
A közösségi oldalakon közel 5 milliárd ember fordul meg naponta, és körülbelül két órát töltenek a bejegyzések megtekintésével. Ezért márkád és termékeid népszerűsítése a Facebookon, az Instagramon, a Twitteren vagy a LinkedIn-en alapvető az off-site SEO szempontjából.
Az emberek leggyakrabban az explore oldalon találkoznak a tartalommal, megtekintik a profilt, felfedezik az egyes bejegyzéseket, és ideális esetben a webhelyre kattintanak, majd vásárolnak. A keresőmotorok ezt követően a vásárlók áramlására úgy reagálnak, hogy javítják a webhely pozícióját a találatok között, és ezáltal megsokszorozódik a jövőbeli konverziós potenciált.
Amint azt már tudjuk, a tartalomkészítés manapság gyakran nem egyszerű, és ezért az UGC szó szerint életmentő lehet. Azonban nem csak ezt a hiányt foltozzák be – hatásuk egyedülálló és sok tekintetben jobb, mint a hagyományos tartalom.
Hogyan lehet a legtöbbet kihozni belőlük? Tartsd be a következő alapelveket:
A gyakorlatban így nézhetnek ki az UGC bejegyzések:
Ebben a cikkünkben részletesen foglalkozunk a témával, de mindenekelőtt tilos:
A gyakorlatban fordíts különös figyelmet az utolsó pontra. Ha bejegyzésekben használod az értékeléseket, azokat nem szabad semmilyen módon megváltoztatni, még akkor sem, ha döccen a szórend, vagy csak egy szavat szeretnél mással helyettesíteni.
És ez különösen igaz az értékelésekre. Ha csak csillagokat gyűjtesz, és csak a klasszikus „működik” és „ajándék volt” kifejezések szerepelnek a szövegekben, akkor nem lesz miből merítened sem kulcsszavakat, sem ihletet a tartalomhoz.
A SEO-ra az ilyen jellegű vélemények lesznek pozitív hatással:
A SEO a siker alapja a digitális marketingben. Árulhatsz minőségi terméket, lehet remek a weboldalad és az ügyfélszolgálatod, ha a weboldalad nem látható, senki sem fogja megtalálni. A harc pedig nem könnyű – a keresőben a top 3 linkre jut az organikus kattintások több mint fele, a vásárlók kevesebb mint egy százaléka jut a Google második oldalára.
Véleményünk szerint az UGC felbecsülhetetlen értékű előnyt jelent, amely segít abban, hogy kitűnj ebben a versenykörnyezetben, még akkor is, ha nincs hatalmas költségvetésed. A minőségi social proof gyakran ingyenes, és a gondosan beállított review marketinggel szó szerint minden nap szerezhetsz új értékeléseket.
Az UGC három fő okból támogatja a SEO-t: