12. 12. 2022

Minél több értékelést gyűjtesz, annál jobban fogsz teljesíteni, avagy hogyan növelheted a konverzióidat 250%-kal?

Rengeteg adat áll rendelkezésünkre robusztus elemzésekből, amelyek felfedik a válaszokat arra, hogy a vélemények száma hogyan befolyásolhatja az értékesítési oldalak konverzióit. Annak érdekében, hogy a legjobban megértsd őket, és ugyanakkor megtanuld, hogyan hozhatod ki a legtöbbet belőle, ebben a cikkünkben összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat. Természetesen könnyen áttekinthető grafikonokat is készítettünk. Olvass tovább!

Kulcspontok:

  • A fogyasztók 99,9%-a olvas véleményeket. 98%-uk számára ezek döntő tényezők a vásárlás során.
  • Minél több értékelést kap egy márka, annál több előnye származik belőle. Egy 1-10 véleményt tartalmazó termékoldal 52,2%-kal nagyobb valószínűséggel hoz konverziót, mint egy vélemény nélküli oldal.
  • A több értékelés több konverziót és eladást jelent, függetlenül a terméktípustól. A legnagyobb hatást azonban az elektronikai, az FMCG és a luxuscikkek kategóriáiban megjelenő értékelések mennyisége gyakorolja.

A közelmúltban megjelent egy új elemzés (1), amely megkérdőjelezhetetlenné teszi, hogy az értékelések mennyisége számít. A kutatás alapjául 4,5 milliárd látogatást vettek 1,5 millió online termékoldalon, 1200 kiskereskedelmi és márkawebhelyről. Röviden, az eredmény egy lenyűgöző minta lett, amely robusztus és nagyon jól általánosítható következtetéseket eredményezett.

Néhányan nem annyira meglepőek – például az a tény, hogy az emberek jobban bíznak a véleményekben, mint valaha. De vannak közöttük érdekesebb kimutatások is.

A vélemények ereje

Először nézzük meg általánosságban az értékelések hatását.

2018-ban fogyasztói kutatások feltárták, milyen szerepet játszanak a vélemények a vásárlás során. Akkoriban a vásárlók 97%-a azt mondta, hogy figyelemmel követi a véleményeket, 89%-uk számára pedig a vélemények elolvasása a vásárlási út állandó részét képezte.(2)

Ezek már akkor is lenyűgöző számok voltak. Az elmúlt években azonban újabb hatalmas növekedési hullámon mentünk keresztül, ami azt eredményezte, hogy a mai fogyasztók túlnyomó többsége (99,9%-a) már nem tud meglenni az értékelések nélkül. És ez logikus is. Egy olyan világban, ahol az ember már nem tudja, miben bízzon, az értékelések hiteles és elfogulatlan információforrást jelentenek a vásárlók számára, lehetővé téve számukra, hogy okosan és gond nélkül vásároljanak.

A fogyasztók olyannyira bíznak az értékelésekben, hogy az online vásárlók 86%-a nem vásárol addig, amíg nem olvasott legalább néhány véleményt. Ilyen erős a társadalmi bizonyítás igénye!

Az adatokból jól látható, hogy az értékelések mennyire hatékonyan ösztönzik a fogyasztókat a vásárlásra

Egy 2021-es elemzés (3) megállapította, hogy a termékértékelésekkel és -véleményekkel való bármilyen vásárlói interakció közvetlenül, akár 120,3%-kal is növeli a konverziókat.

Az alábbi ábrán láthatjuk, hogy a vélemények még a termék árát is megelőzik a fontossági sorrendben a vásárlás szempontjából, méghozzá 3%-kal (4).

Ha a vélemények ennyire fontosak, igaz az is, hogy minél több van belőlük, annál jobb?

Az alábbi elemzés megadja rá a választ.

Annak érdekében, hogy pontosan értékelni lehessen a vélemények mennyiségének hatását a vásárlási folyamat minden szakaszára, a kutatás végzői kiszámították a legtöbb értékelést tartalmazó termékoldalra látogatók konverziós arányát (az adott oldallal 24 órán keresztül folytatott összes interakciót figyelembe véve). Ennek a vevőközpontú megközelítésnek az az előnye, hogy közvetlenül megfigyelhető a vélemények hatása a konverzió valószínűségére.

Az adatok hihetetlen hatást mutattak:

  • Ha egy vásárló 1 vagy több véleményt tartalmazó termékoldalt jelenítenek meg, a konverzió 52,2%-kal nő.
  • A 11-30 véleményt tartalmazó termékoldalakat felkereső vásárlók konverziós aránya több mint kétszer magasabb.
  • Amikor a termékek elérik a 101+ értékelés “szent grálját”, a konverzió 250%-kal nő.

A következtetés egyértelmű: minél több értékelésed van, annál jobban tudsz eladni.

Közvetlen lineáris kapcsolat áll fenn a termékoldalon a vásárló által olvasható vélemények száma és a konverziós ráta növekedése között.

Az elemzés következtetése elméleti szempontból is értékes. Dr. Sungsik Park, a Dél-Karolinai Egyetem marketingprofesszora nemrégiben a Wall Street Journalnak adott interjújában az alábbit mondta (5): "Minden a minta méretéről szól. Minél több értékelés van, annál valószínűbb, hogy a hozzászólások a termék valódi minőségét tükrözik."

Ráadásul az értékelések mennyiségének hatása túlmutat az egyes termékeken

Tízből közel hat vásárló azt állítja, hogy szívesen megvásárol egy terméket értékelés nélkül is, ha tudja, hogy ugyanannak a márkának más termékeiről számos minőségi értékelés született. Ez egy egyszerű példa a vélemények által keltett pszichológiai Halo-effektusra. De erről majd legközelebb.

Források

  1. Team, P. (2022, March 9). The Impact of Review Volume on Conversion: Is More Really Better? PowerReviews. https://www.powerreviews.com/blog/review-volume-conversion-impact/
  2. Team, P. (2022, November 12). Survey: The Ever-Growing Power of Reviews. PowerReviews. https://www.powerreviews.com/insights/power-of-reviews-survey-2021/
  3. Team, P. (2022, September 20). The Conversion Impact of User-Generated Content: A Complete Breakdown. PowerReviews. https://www.powerreviews.com/insights/2021-ugc-conversion-impact-analysis/
  4. Team, P. (2022, November 12). Survey: The Ever-Growing Power of Reviews. PowerReviews. https://www.powerreviews.com/insights/power-of-reviews-survey-2021/
  5. Ward, L. (2021, May 21). How Initial Consumer Reviews Can Affect Future Ones. WSJ. https://www.wsj.com/articles/how-initial-consumer-reviews-can-affect-future-ones-11621605611

Feliratkozás hírlevélre

Ha rendszeresen szeretne menő cikkeket kapni, iratkozzon fel.

Kategóriák

Typy blogov

Legújabb cikkek

Kövesse a linkedinünket

Testuj.to

Kövesse facebook oldalunkat

A Brand Testing Club egy új marketingeszköz, amelynek célja, hogy segítse a márkákat a termékek tesztelésében és az értékelések generálásában Európa-szerte, a tesztelőktől származó egyéb hiteles tartalmakkal együtt. Ily módon felbecsülhetetlen értékű reklámot készítünk, amelyre az ügyfelek hallgatnak.
Ne aggódj, körülbelül hetente egyszer küldünk e-mailt, és nem spammelünk.
© Copyright 2022 - Brand Testing Club - Made by Digiamo
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram