7. 3. 2023

Milyen az az értékelés, amely valóban maximalizálja a konverziót?

Amikor egy ügyfél elolvassa az értékeléseidet, nagyon konkrét dolgokat keres, hogy vásárlási döntést hozzon. A te feladatod, hogy ezeket az elemeket a lehető legegyszerűbben elérhetővé tedd számára, hogy a döntése a lehető legkönnyebb legyen. De mi is számít pontosan? És hogyan néz ki ez a gyakorlatban? Meríts ihletet a mai cikkünkből, amely egy több mint 11 000 vásárló körében végzett felmérés adatai alapján ad választ ezekre a kérdésekre.

Az emberek abszolút többsége számára a csillagok vagy az értékelések száma nem elegend

A termékoldalak tervezésekor általában a legtöbb helyet a fotók, a leírás, az ár és a CTA kapják. A véleményeknek nem sok hely jut, általában csak csillagokra és a véleményszövegek számára korlátozódik az elérhető információ.

A 11 000 vásárló körében végzett új felmérés azonban egyértelműen azt mutatja, hogy ez a gyakorlat nem igazán elégíti ki a vásárlókat:

  • Az értékelések teljes szövegét az emberek 46%-a mindig, 42%-a legalább néha megnézi, ami együtt 88%-ot jelent.
  • A Z generáció (63%) és az ezredfordulós generáció (52%) kattintanak a legnagyobb valószínűséggel a teljes értékelésre. A boomer generáció kattint legkevesebbet (39%), de ez sem elhanyagolható szám.
  • A válaszadók mindössze 1%-a elégedett pusztán a csillagok és az értékelések számának mutatójával.
  • A vásárlók akár fele nem fog olyan új terméket vásárolni, amelynek termékoldalán csak csillagok szerepelnek értékelésként.

A teljes értékelést leggyakrabban azok az emberek olvassák el, akik a legtöbb időt töltik az oldaladon

Ha a vásárlóid hozzászoktak ahhoz, hogy havonta 45 ezer forintot vagy annál többet költenek vásárlásra, akkor akár 40%-kal gyakrabban is elolvassák a teljes értékelést, mint mások. Tehát nyilvánvalóan nem igaz, hogy minél többet engedhetnek meg maguknak a vásárlók, annál kevésbé körültekintőek vásárláskor. Épp ellenkezőleg, meg akarnak győződni arról, hogy valóban azt kapják, amiért fizetnek.

Az emberek figyelik az értékelések hosszúságát, a nyelvezetet és a helyesírást, de fontosak a fotók és a videók is

Ha az oldaladon a csillagokkal együtt részletes szöveg is van, akkor az is érdekes lesz számodra, hogy megtudd, az emberek pontosan mit keresnek. A felmérés erre a kérdésre is felbecsülhetetlen értékű válaszokat adott:

  • Az emberek nagyon alaposan elolvassák a véleményeket, különösen, ha sokat akarnak költeni. 84%-uk azt mondja, hogy elsősorban azt keresik, mi nem tetszett a vásárlóknak a termékkel kapcsolatban, hogy aztán felmérhessék, hogy ők maguk együtt tudnak-e élni azzal.
  • A vásárlókat megnyugtatják azok az értékelések, amelyek arról szólnak, hogy a termék azt teszi, amit tennie kell, és hogy mások is ugyanúgy használják mint ők. Ebből megbecsülik a termék élettartamát, és kiértékelik az ár-érték arányt.
  • 32%-uk észreveszi a nyelvtani hibákat a szövegekben. Ha sok hibát találnak, akár 54%-uk is kételkedni kezd az állítás hitelességében.
  • Az emberek 94%-a aktívan keresi a vizuális tartalmat a véleményekben, 57%-a kifejezetten az organikus tartalomra összpontosít. Az értékelésekben szereplő fotók akár 91%-os konverziónövekedést eredményezhetnek.
  • Ha a vásárlók nem találnak fényképeket, 12%-uk nem fogja megvenni a terméket. Ez a tendencia az összes termékkategóriában megfigyelhető, leginkább a ruházati cikkek, a lakberendezés, a szórakoztató elektronika, valamint a szépségápolás és egészségügy területén.
  • A legtöbb vásárló különböző szempontok szerint szűri a véleményeket (csak a legrosszabb, leggyakoribb, legrégebbi legyen látható stb.), és az, hogy ezt megtehetik, több mint 200%-kal növeli a konverziót. Röviden, az emberek minden olyan lépést értékelnek, amellyel megkönnyítjük a dolgukat.
  • Az egycsillagos értékelések a leggyakrabban szűrt kritériumok. Ennek oka, hogy a legtöbb ügyfél ezeket találja a leginformatívabbnak.
  • A vásárlók 84%-a pozitívan ítéli meg, ha egy értékelés egy hitelesített ügyféltől származik. Ne felejtse el, hogy a Csehországban 2023 elejétől meg kell jelölnie, hogy hitelesíti-e az értékeléseit vagy sem.

Forrás:

1. Team, P. (2022d, March 10). Beyond the Basics: Key Information Shoppers Look for in Product Reviews. PowerReviews.


Feliratkozás hírlevélre

Ha rendszeresen szeretne menő cikkeket kapni, iratkozzon fel.
A Brand Testing Club egy új marketingeszköz, amelynek célja, hogy segítse a márkákat a termékek tesztelésében és az értékelések generálásában Európa-szerte, a tesztelőktől származó egyéb hiteles tartalmakkal együtt. Ily módon felbecsülhetetlen értékű reklámot készítünk, amelyre az ügyfelek hallgatnak.
Ne aggódj, körülbelül hetente egyszer küldünk e-mailt, és nem spammelünk.
© Copyright 2022 - Brand Testing Club - Made by Digiamo
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram