A minőségi vélemények nagy száma 2023-ban elengedhetetlenül fontos lesz a márkabizalom és az értékesítés szempontjából. Hogyan veheted rá ügyfeleidet, hogy minél több értékelést írjanak? Egy 9000 vásárló bevonásával készült új tanulmány választ ad erre a kérdésre.
Gondoskodj arról, hogy ezek az értékelések a te márkádról szóljanak! Egy 2022-es tanulmány1 eredményei, amelyben 9000 vásárlót gyűjtöttek össze minden generációból, a boomerektől a jelenleg legfiatalabb Z generációig, segítenek neked ebben.
Amikor a vásárlók el vannak ragadtatva egy terméktől, 92%-uk azonnal megosztja véleményét egy értékelésben. Sajnos a hatás fordítva is működik - ha egy márka csalódást okoz, az emberek 76%-a azonnal negatív értékelést ír.
A hatásmértékek azonosak voltak a generációk között, tehát ez egy szilárd, megbízható eredmény.
A vizuális tartalom masszívan növeli a konverziót és a szöveg hitelességét2. Ha komolyan gondolod a véleménymarketinget, akkor minden értékeléshez kell egy vizuális tartalom is.
Ha egy ügyfél már többször is megvásárolt egy terméket, a véleményezés esélye akár 86%-kal is megnövekedhet.
A vélemények írásának egyik nagy motivációja az, hogy segíteni szeretnénk másoknak. Ezért nem meglepő, hogy a vásárlók 89%-a nagyobb valószínűséggel hagy véleményt egy olyan termékről, amelyről kevés véleményt írtak, hogy megkönnyítsék mások számára a vásárlást.
Az emberek 71%-a szerint a termék magas ára nem növeli a véleményezési hajlandóságukat. A marketingesek számára ez egyértelmű jelzés arra, hogy a prémium ajánlat önmagában nem elég a véleménymarketinghez.
A válaszadók mindössze 6%-a ír termékértékelést a vásárlás napján, 63%-uk pedig akár egy hetet is vár. Ezért ebben az időablakban van itt az ideje az összes írásbeli felkérésnek. Ne félj többször is írni nekik - míg az emberek 68%-át egy e-mail is ráveszi arra, hogy véleményt írjon, addig a többség eléréséhez akár két-három emlékeztető is szükséges.