7. 6. 2023

Mi motiválja az embereket, hogy véleményt írjanak? A nagyszerű élmény, a jutalmak és a közösségi érzés

A minőségi vélemények nagy száma 2023-ban elengedhetetlenül fontos lesz a márkabizalom és az értékesítés szempontjából. Hogyan veheted rá ügyfeleidet, hogy minél több értékelést írjanak? Egy 9000 vásárló bevonásával készült új tanulmány választ ad erre a kérdésre.

Az emberek több mint fele havonta többször is ír értékelést

Gondoskodj arról, hogy ezek az értékelések a te márkádról szóljanak! Egy 2022-es tanulmány1 eredményei, amelyben 9000 vásárlót gyűjtöttek össze minden generációból, a boomerektől a jelenleg legfiatalabb Z generációig, segítenek neked ebben.

A kiváló élmény motivál a leginkább 

Amikor a vásárlók el vannak ragadtatva egy terméktől, 92%-uk azonnal megosztja véleményét egy értékelésben. Sajnos a hatás fordítva is működik - ha egy márka csalódást okoz, az emberek 76%-a azonnal negatív értékelést ír.

Az egyéb motivációknál is erős hatás figyelhető meg

  • A vásárlók 86%-át egy ingyenes termék veszi rá az értékelésre.
  • 73%-uk elégedett lesz egy kedvezménnyel vagy hűségpontokkal.
  • 67%-a segíteni akar más vásárlóknak, hogy jobb vásárlást hajtsanak végre.
  • 65%-uk reméli, hogy az értékeléssel segíthet a márkának a termék javításában.
  • Az emberek 51%-a pusztán azért ír véleményt, mert egy tesztelői közösség tagja szeretne lenni.
  • 25%-uk vágyik arra, hogy más olvasók is megerősítsék tapasztalataikat.

A hatásmértékek azonosak voltak a generációk között, tehát ez egy szilárd, megbízható eredmény.

Fotók és videók készítésére leginkább az ingyenes teszttermékek ösztönzik az ügyfeleket

A vizuális tartalom masszívan növeli a konverziót és a szöveg hitelességét2. Ha komolyan gondolod a véleménymarketinget, akkor minden értékeléshez kell egy vizuális tartalom is.

  • Az emberek mintegy 70%-a ösztönzés nélkül is készít fényképeket vagy videókat a termékekről, hogy megmutassa a termék kiváló minőségét vagy funkcionalitását.
  • Emellett 77%-ukat a hűségprogram valamely előnye, leggyakrabban egy ingyenes teszttermék motiválja erre.

A véleményeket többnyire visszatérő ügyfelek írják

Ha egy ügyfél már többször is megvásárolt egy terméket, a véleményezés esélye akár 86%-kal is megnövekedhet.

A vélemények írását az aktuális vélemények száma is befolyásolja.

A vélemények írásának egyik nagy motivációja az, hogy segíteni szeretnénk másoknak. Ezért nem meglepő, hogy a vásárlók 89%-a nagyobb valószínűséggel hagy véleményt egy olyan termékről, amelyről kevés véleményt írtak, hogy megkönnyítsék mások számára a vásárlást.

Meglepő módon a magasabb termékár nem jelent több értékelést

Az emberek 71%-a szerint a termék magas ára nem növeli a véleményezési hajlandóságukat. A marketingesek számára ez egyértelmű jelzés arra, hogy a prémium ajánlat önmagában nem elég a véleménymarketinghez.

Körülbelül egy hét áll a rendelkezésre az értékelések beszerzésére, cselekedj gyorsan!

A válaszadók mindössze 6%-a ír termékértékelést a vásárlás napján, 63%-uk pedig akár egy hetet is vár. Ezért ebben az időablakban van itt az ideje az összes írásbeli felkérésnek. Ne félj többször is írni nekik - míg az emberek 68%-át egy e-mail is ráveszi arra, hogy véleményt írjon, addig a többség eléréséhez akár két-három emlékeztető is szükséges.

Hivatkozások

  1. Team, P. (2023, February 7). What Motivates Shoppers to Write Reviews in 2023? PowerReviews.
  1. Team, P. (2022, September 20). The Conversion Impact of User-Generated Content: A Complete Breakdown. PowerReviews.

Feliratkozás hírlevélre

Ha rendszeresen szeretne menő cikkeket kapni, iratkozzon fel.

Kategóriák

Typy blogov

Legújabb cikkek

Kövesse a linkedinünket

Testuj.to

Kövesse facebook oldalunkat

A Brand Testing Club egy új marketingeszköz, amelynek célja, hogy segítse a márkákat a termékek tesztelésében és az értékelések generálásában Európa-szerte, a tesztelőktől származó egyéb hiteles tartalmakkal együtt. Ily módon felbecsülhetetlen értékű reklámot készítünk, amelyre az ügyfelek hallgatnak.
Ne aggódj, körülbelül hetente egyszer küldünk e-mailt, és nem spammelünk.
© Copyright 2022 - Brand Testing Club - Made by Digiamo
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram