Az értékelések a mennyiségről és a minőségről egyaránt szólnak. A számuk közvetlenül növeli a konverziót és az értékesítést. A tartalom gyakran meghatározza, hogy a vásárló befejezi-e a vásárlást. Miért van ez így?
A vélemények növelik a márkabizalmat, az elérést, az értékesítést és a vállalati morált. Erről nap mint nap beszélünk a blogunkon. Egyre bővülő kutatási terület bizonyítja, hogy igazunk van. A vélemények ereje azonban nagyban függ attól, hogy milyenek. És ez nem csak a pozitivitásról vagy a csillagok számáról szól.
A Power Reviews felmérése szerint az ügyfelek 99%-a megnézi az értékelések számát. Egy ideális világban legalább 100 értékelést szeretnének találni, 23%-uk pedig 500 vagy annál is több értékelést.
A kutatás szerint az értékelések mennyiségének növekedésével a konverziók száma is növekszik. A smartinsights grafikonja világosan összefoglalja a hatást:
A legnagyobb növekedés akkor következik be, ha nulláról 10 értékelésre növekedik a szám. A 10 és 30 értékelés közötti intervallum látszólag a plafon illúzióját kelti, a konverziók itt csak minimálisan emelkednek. 30 után azonban a hatás ismét növekszik, például 25-ről 50-re emelkedve 18%-kal nő a konverzió.
Más tanulmányok szerint a több értékeléssel rendelkező vállalatoknál akár 54%-kal magasabb a forgalom, mint másoknál. Ráadásul minden öt új értékelés megduplázza a termékeladás valószínűségét.
A nagyszámú értékelés növeli az elérésedet, mivel a Google bizonyos mértékig ez alapján határozza meg a pozíciódat a keresőmotorokban. A helyi vállalkozások szintjén az értékelési jellemzők a kiválasztási folyamat 15%-át teszik ki.
A pszichológia is nagy szerepet játszik benne. Minél több az értékelés, annál hitelesebb lesz, 4/5 csillag több ezer embertől pedig jobb értékelés, mint 5/5 néhány tucattól. Statisztikailag reprezentatív mintáról beszélünk (a vélemények végülis társadalom felmérései).
Minden márka szeretne minél több pozitív értékelést kapni, pedig az ügyfelek 82%-a a negatívumokat keresi. Ötször több időt töltenek ezek olvasásával a termékoldalon. 95%-uk kételkedni fog a márka hitelességében, ha nem találnak negatívumokat. A vásárlók háromnegyede számára a negatív vélemények értékes betekintést nyújtanak egy termék működésébe, ez pedig befolyásolja a vásárlási döntést.
Nem csoda, hogy azok a márkák, akiknél a negatív értékelések száma a 20%-ot is kiteszi, 13%-kal több eladást érnek el, mint azok, akiknél az értékelések 10%-a negatív. Még a rossz értékelések is képesek eladni egy terméket.