Csehországban a baby boomer generáció képviselői egészen sokan vannak, és sok márka számára értékes célcsoportot jelentenek. Többségük már nyugdíjas, felnőtt gyermekeik vannak, és van elég pénzük arra, hogy még drágább termékeket vásároljanak. De hogyan vélekednek az online értékelésekről? Megbíznak bennük? És egyáltalán fontosak-e számukra? Tudj meg többet mai cikkünkből.
Kik a baby boomerek?
Baby boomereknek leggyakrabban az 1946 és 1964 között, a II. világháborút követő időszakban született generáció tagjait nevezik. Ma körülbelül 60 évesek és többnyire nyugdíjasok. Emiatt gyakran sajátos módon viselkednek a piacon:
- A hagyományos boltokban való vásárlást részesítik előnyben.
- A bizalomra építenek.
- Előnyben részesítik az ár-érték arányt.
- Élő, aktív kapcsolatot szeretnének kialakítani a márkákkal és a munkatársakkal.
- Nagyon magas elvárásokat támasztanak az ügyfélszolgálattal szemben, különös tekintettel az értékesítők professzionalizmusára és a jó tanácsadás képességére.
Hogyan befolyásolják az értékelések a vásárlási döntéseiket?
Minden review kampánynak világos célcsoporttal kell rendelkeznie. Valószínűleg a baby boom korosztályt célzod meg márkaként, ha a gyógyszeripar, a divat, a lakásdekoráció vagy esetleg a nagyobb elektronikai cikkek (televízió) területén értékesítesz. Mire kell összpontosítani, hogy valóban beszéld a nyelvüket? Tudj meg többet az alábbi felmérésből:
- A boomerek érdeklődnek az értékelések iránt. A boomerek érdeklődnek az értékelések iránt. 70%-uk kifejezetten csak azokat az oldalakat keresi, ahol ezek elérhetőek, közel 40%-uk pedig hagyományos boltban való vásárlás esetén is megnézi azokat. 77%-uknak látnia kell videókat és fényképeket a termékről. És ha a terméknek nincs értékelése, akkor ¾-ük nem veszi meg.
- Többre vágynak a csillagoknál. 54%-uknak nem elegendő pusztán a vizuális review egy termék megvásárlásához. 34%-uk mindig a teljes szövegre kattint, hogy megtudja, mi vezetett az adott személy értékeléséhez. Leginkább a korosztályukban, vagy egy szakértő véleményében bíznak.
- Megvizsgálják, hogy a szövegek mennyiségét és hogy mikor íródtak. 44%-uk nagyobb valószínűséggel nem vesz olyan terméket, amelynek kevesebb mint 100 értékelése van, 61%-uk pedig fokozottan óvatos az új és ismeretlen termékekkel. 34%-uk nem bízik az értékelés tartalmában, ha az több mint egy évvel ezelőtt készült.
- Legtöbbet a negatív értékelésekből tanulnak. 53%-uk kifejezetten az 1 csillagos értékeléseket keresi, 40%-uk nem hisz a kizárólag dicsérő, hibátlan értékelésben.
- Félnek az átveréstől. 81%-uk aggódik a hamis vélemények miatt, 61%-uk úgy gondolja, hogy számuk folyamatosan növekszik.
- Még a boomerek is írnak véleményeket! 55%-uk havonta többször, 21%-uk legalább egyszer, 13%-uk pedig egyet nagyjából 3 havonta.