27. 4. 2023

Hogyan reagáljunk a véleményekre: a pozitívaknak köszönhetően teremtsünk kapcsolatot, a negatívak esetében pedig egyértelműen nevezzük meg a problémát

A véleményekre adott válaszok egyszerre lehetnek bosszantóak és megdöbbentőek. Ha az értékelések organikusak, személyre szabottak és átgondoltak, hűséges ügyfélkört és pozitív “word of mouth”-t teremtenek. Ellenben ha robotszerűek és személytelenek, akkor bosszantóak és elriasztják a jövőbeli vásárlásokat. Tudd meg, milyen részletek számítanak a legtöbbet, és hogyan reagálj a legjobban a vásárlóktól érkező véleményekre.

Az emberek 53%-a vár választ a véleményére

Ez tehát egy olyan "must have” eszköz, amely nélkül nehéz lesz megbízható márkaként hírnevet szerezni. A megfelelő válaszok növelik a márkabizalmat, és még a negatív értékeléseket is korrigálhatják. Ráadásul nemrégiben a Google megerősítette, hogy jó hatással vannak a SEO-ra is, így vállalkozásod számára minden értékesítési szinten hatásos lehet.

Többféle értékelés létezik, mindegyik egy kicsit mást igényel

A gyakorlatban találkozhat:

  • Pozitív véleményekkel
  • Negatív véleményekkel
  • Semleges értékelésekkel
  • Pozitív/negatív értékelésekkel indoklás nélkül

Pozitív értékelések esetén légy elegáns, és alakíts ki kapcsolatot

Az olyan szegmensekben, mint az elektronika, az élelmiszer, az FMCG vagy a gyógyszeripar, az ügyfeleknek csak körülbelül 1%-a ír saját maga véleményt. Ha kapsz egy ilyen értékelést, és az pozitív, biztos lehetsz benne, hogy valóban lenyűgözte a vásárlót. De hogyan válaszolj erre?

  • Mindig kezd köszönetmondással- a bizalmukért, az idejükért és a véleményük megosztására való hajlandóságukért.
  • Bátorítsd őket egy újabb vásárlásra. A pozitív élmények hűséges ügyfeleket eredményeznek, akik szívesen térnek vissza. Ragadd meg a lehetőséget, hogy megmutasd nekik, mit tapasztalhatnak még.
  • Légy nagyon rövid. Próbáld meg néhány mondatban összefoglalni az első két említett pontot. Egy hosszú felsorolás önelégültnek tűnhet, és túlterhelheti a többi vásárlót, amikor elolvassák, és ez csökkentheti az eladásokat.
  • A végén írd alá, ez megmutatja, hogy valódi ember írta a szöveget, nem pedig egy robot.

Példa egy pozitív értékelésre adott válaszra

Üdvözlöm X úr/hölgy, köszönjük értékelését! Örülünk, hogy elégedett a termékünkkel, reméljük, következőre is nálunk vásárol. Várjuk Önt (jó ajánlat, kedvezmény vagy kiegészítő termék leírása). További szép napot kívánunk! XY

A negatív vélemények esetében fontos, hogy megnevezzük az alapvető problémát, és megoldást javasoljunk

A negatív kritika olyan rémálom, amelytől minden márka retteg. Bár nem mindig olyan veszélyesek, mint amilyennek látszanak, mindig képesnek kell lennünk arra, hogy megoldást találjunk rájuk.

  • Maradj nyugodt! A kritikára adott reakció gyakran ellentámadás, ami a PR-ban egyenlő a katasztrófával. A válasznak világosnak és átgondoltnak kell lennie, soha nem szabad engedni az érzelmeknek.
  • Mondj köszönetet. Még egy negatív értékelés is értékes információforrás a számodra.
  • Nevezd meg a problémát világosan és egyértelműen. Ezzel elkerülhető a "minden rossz" érvelés, világosabbá teszi az ügyet a többi olvasó számára, és megmutatja, hogy valóban elgondolkoztál a problémán.
  • Javasolj megoldást. Az ügyfélnek tisztában kell lennie azzal, hogy mi következik; semmiképpen sem szabad hagyni, hogy magának kelljen kitalálnia valamit. Azzal, hogy javaslatot teszel, valódi szakmaiságról teszel tanúbizonyságot, ami gyakran csak akkor válik teljesen nyilvánvalóvá, amikor a problémák megoldódnak.
  • Irányítsd át a beszélgetést egy privát felületre. Soha ne kerülj olyan helyzetbe, hogy egy fórumon vitatkozz az ügyféllel néhány sor miatt.

Példa egy negatív értékelésre adott válaszra:

Kedves X úr/hölgy, köszönjük, hogy megosztotta velünk tapasztalatait. Nagyon sajnáljuk, hogy nem feleltünk meg az elvárásainak. Úgy látjuk, hogy a fő probléma X volt, ami szerencsére Y segítségével könnyen megoldható. Egy operátor hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot, hogy a helyzetet az Ön teljes megelégedésére megoldjuk. Tisztelettel, XY.

Semleges értékelések esetén használja a korábbi tapasztalatokat

A 3 csillag körüli semleges értékeléseket gyakran nehéz megragadni. Ezek nem kifejezetten negatívak, de ugyanakkor az ügyfél bizonytalan, és lehet, hogy nem tér vissza. A válaszolásban az lesz a kihívás, hogy áttörd ezt a bizonytalanságot.

  • Emeld ki a pozitívumokat és mutass többet. A semleges szövegben épp a pozitívum tud elveszni. Ezért a válaszban emlékeztesd az ügyfelet és a többi olvasót a pozitív tapasztalatokra.
  • A negatívumok esetében nevezd meg a problémát, és javasolj megoldást. Minden semleges értékelés tartalmaz egy bökkenőt, ha egyértelműen megnevezed azt, tisztázod a probléma határait. Aggodalmat tanúsítasz, és amikor megoldást javasolsz, professzionalizmust és az egyes ügyfelekért való küzdeni akarást prezentálod.
  • A beszélgetést ebben az esetben is irányítsd át más, offline felületre.

Példa egy semleges értékelésre adott válaszra:

Kedves X úr/hölgy, köszönjük szépen a véleményét. Örülünk, hogy értékelte a mi X, büszkék vagyunk Y-ra, és elkötelezettek vagyunk ezen szempontok mellett. Észrevettük, hogy problémája volt a Z-vel. A következő megoldást javasoljuk (leírás). Egy operátor hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot, hogy rendezze a problémákat. Várjuk legközelebb is! Tisztelettel, XY

A szöveg nélküli vélemények esetében a csillagok száma a meghatározó

  • Ha a vélemény pozitív, elég egy rövid köszönet. Nincs értelme a választ nyújtani, ha nem tudsz konkrét eredményeket említeni, feleslegesen nehezítenéd a szöveg megértését.
  • Negatív értékelés esetén tájékozódj. A köszönetnyilvánítás után tedd egyértelművé, hogy kíváncsi vagy a részletekre, és orvosold a helyzetet. Javasolj kapcsolatfelvétel e-mailben vagy telefonon keresztül.

Feliratkozás hírlevélre

Ha rendszeresen szeretne menő cikkeket kapni, iratkozzon fel.
Newsletter formulár (HU)

Prihlásiť sa k odberu newsletteru

Pre pravidelný prísun super článkov z nášho blogu nás neváhajte odoberať.

Kategóriák

Typy blogov

Legújabb cikkek

Kövesse a linkedinünket

Testuj.to

Kövesse facebook oldalunkat

A Brand Testing Club egy új marketingeszköz, amelynek célja, hogy segítse a márkákat a termékek tesztelésében és az értékelések generálásában Európa-szerte, a tesztelőktől származó egyéb hiteles tartalmakkal együtt. Ily módon felbecsülhetetlen értékű reklámot készítünk, amelyre az ügyfelek hallgatnak.
Ne aggódj, körülbelül hetente egyszer küldünk e-mailt, és nem spammelünk.
© Copyright 2022 - Brand Testing Club - Made by Digiamo
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram