Az UGC, vagyis az ügyfelek által generált tartalom az egyik legjobb módja a termékek népszerűsítésének. Bizonyítottan növeli a konverziót, építi a márkabizalmat, mindig hiteles és az ügyfélkörre szabott. Minden márka érdeke, hogy minél többet generáljon, de nem mindenki tudja, hogyan kezdjen hozzá. Fedezd fel a legjobb stratégiákat mai cikkünkben!
Az emberek akár 80%-át befolyásolják a vásárlási döntésekben, több tíz százalékkal növelik a konverziót, és gyakran akár háromszor hitelesebbek, mint a hagyományos reklámok. Mindez felbecsülhetetlen értékű marketingeszközzé teszi az UGC-t, amelyet érdemes maximálisan kihasználni. Mindenekelőtt persze tudni kell hatékonyan generálni!
Ezeket a tartalmakat kérhetjük a weboldalon, hírlevélben, egy termék megvásárlása után vagy akár egy storyban a közösségi médiában. Felmérések szerint 10-ből 7 ember1 felfigyel ezekre, csak egy jól célzott felszólításra van szükségük.
Kedvezménnyel, ingyenes teszttermékkel, nullás postaköltséggel vagy egy új termék elővásárlási lehetőségével. Felmérések szerint ezek az előnyök az emberek akár 73%-át is motiválhatják2. Végezetül, ha az értekelésért cserébe megkapják a termékedet, valószínűleg újra megosztják majd azt, megsokszorozva ezzel a hatást.
Az is bevett gyakorlat, hogy egyszerűen megjelenési felületet biztosítanak a felhasználói tartalmaknak a márka profilján. The Rock például rendszeresen ezt teszi, aktívan posztol reakcióvideókat a rajongói posztjaira.
A legtöbb ember havonta 150-250 fotót és videót készít3, amelyeket aztán azonnal megoszt az interneten. Ha ezek között a termékeidről készült képek is szerepelnek, akkor módot kell találnia arra, hogy hatékonyan, de ne túl erőszakosan összekapcsold velük a márkádat. A hashtageket szó szerint erre találták ki.
A nyereményjátékok a klasszikus marketingstratégia részei, amelyek jól segítik az UGC generálását is. Legyen szó akár egy sketch forgatásáról, a legszebb fotóról vagy a legviccesebb történetről, a siker alapja mindig:
A nano- és mikroinfluencerek általában olyan emberek, akiknek 100 - 10 000 követője van a közösségi médiában. Gyakran organikus közösségi alkotók, akiknek még sikerül állandó kapcsolatot tartaniuk a közönségükkel, és munkájukat hitelesebbnek fogadják el, mint a nagyobb nevekét. Ezt teljes mértékben kihasználhatod termékeid népszerűsítésére, alacsonyabb költségek mellett.
A fényképek, videók és más típusú tartalmak készítése és megosztása a tesztelőink számára kötelező. A márka számára ez olyan tartalomhullámot eredményez, amely érdekes a közösségi média algoritmus számára és támogatja a SEO-t. Emellett szabad kezet kapsz arra is, hogy az anyagokat a reklámozásban használd fel. Tudj meg többet, és tesztelj velünk még ma!