A megbízható márka állandó ügyfélkörrel rendelkezik, a visszatérő vásárlásokból profitál, konkurenciaképes és ellenáll a válságoknak. Hogyan építsük ki a márka iránti bizalmat (brand trust), és hogyan lehet ezt hosszú távon fenntartani? Inspirálódjon a napi gyakorlatunkon alapuló tippjeinkből.
Amikor az elit SEALS-csapat, a világ legjobb szervezete új tagokat választ, gyakran a hitelességet helyezi előtérbe a teljesítménnyel szemben. Miért van ez így? Mert ha az emberek nem bíznak a márkában, hiába ígérjük nekik a csillagokat is.
A vásárlóknak bízniuk kell abban, hogy a márka az ígéretének megfelelően kielégíti az igényeit. Ezt hűséggel, ismételt vásárlásokkal, véleményekkel és a családjuknak vagy barátaiknak való ajánlással fogják jutalmazni.
A márka iránti bizalom minden vállalat sikeréhez elengedhetetlen, különösen a magas kockázattal járó iparágakban (egészségügy, biztonsági rendszerek stb.). A Brand Testing Club-nál minden nap ezekkel dolgozunk. Az eltelt idő alatt kidolgoztunk néhány gyakorlati módszert a márka bizalmának kiépítésére és fenntartására.
Most bemutatjuk őket.
A márka autentikussága a hitelesség alapvető eleme. Nem húzza a tökéletes szlogent vagy előnyöket. Az embereket leginkább az érdekli, hogy ki van a márka mögött.
Az ügyfelek túlnyomó többségének az ügyfélszolgálat a márka vonzerejének és hitelességének szinonimája. Egy vállalat képességei csak problémamegoldás közben bizonyíthatók igazán. Hatékony a folyamat, vagy órákat kell várni a telefonon? A kielégítő élmény 77%-kal növeli a pozitív értékelések számát.
Rasszizmus, globális felmelegedés, környezetvédelem - mind olyan témák, amelyekkel manapság lépést kell tartania a márkáknak is. A fogyasztók 81%-a szeretné, ha a vállalatok lépéseket tennének ezekben az ügyekben, 71%-uk pedig örökre elveszítené a bizalmát, ha egy márka a profitot helyezné előtérbe. A válaszadók több mint fele pedig aktívan is hajlandó lenne bojkottálni egy márkát.
Az emberek egyre kevésbé bíznak az intézményekben, de még mindig bíznak a környezetükben. A vásárlók 92%-a támaszkodik a személyes ajánlásokra, különösen a szerettei által adott javaslatokra. Az online értékeléseket 87%-uk keresi aktívan, 93%-uk számára pedig ezek döntő tényezőt jelentenek a vásárlás során.
A pozitív vélemények nagy száma a legjobb biztosíték a márka hitelességére. Sajnos a minőségi webes vélemények beszerzése nem könnyű. Gyakran túl rövidek, hibásak, témán kívüliek vagy hamisak.
Szerencsére ezt nem egyedül kell megoldania. A Brand Testing Club minőségi, elfogulatlan értékelései pozitívan befolyásolják a márkájáról szóló, szájhagyomány útján terjedő véleményeket és a közösségi oldalak értékeléseit. Hosszútávú kapcsolatokat, közösséget és bizalmat építenek.
Tudja meg még ma, hogyan segíthet a Brand Testing Club az Ön márkájának.