A review management olyan művészet, amely a digitális környezetben egyre szükségesebb a sikerhez. Hogyan kell csinálni? A pozitív és negatív értékelésekbe való betekintés, a kreativitás, a reagálóképesség és a felelősségvállalás kulcsfontosságú. Mai cikkünkben a review managent előnyeivel foglalkozunk, valamint a folyamat megkönnyítésére adunk tippeket.
A vélemény erős fegyver az online marketingben, és kár lenne figyelmen kívül hagyni a visszajelzéseket.
Márkaként több platformról gyűjtjük rendszeresen a véleményeket. A szövegek lehetnek rövidek, hosszúak, pozitívak vagy negatívak. Néhányan támogatják Önt, mások fontos változtatásokat javasolnak.
A hatékony véleménykezelés legnagyobb kihívása az, hogy nyomon tudjuk követni az összes visszajelzést, képesek legyünk feldolgozni az üzeneteket, foglalkozzunk velük, és a legtöbbet hozzuk ki belőlük. Nézzük meg a kérdést részletesebben.
Az online vélemények közvetlen kommunikációs csatornát jelentenek az ügyfelekkel.
Mindent elmondanak a termékről, ingyenes tesztelésként működnek élesben. Ez teszi őket nélkülözhetetlen információforrássá, amelyet a lehető legjobban ki kell használni. Elemezze őket rendszeresen, ne hagyjon ki egyet sem.
Egy sikeres vállalat gyorsan be tudja szerezni az értékeléseket. Ez persze jó, de ha már összegyűlt egy jelentős mennyiségű értékes, néhány marketinges hajlamos arra, hogy a babérjain üljön. Úgy gondolják, hogy már elég értékelésük van, és a frissebbeket nem használják.
Miért jelent ez problémát? Az ügyfelek 68%-a számára ugyanis csak az elmúlt 3 hónapból származó értékelések relevánsak és hitelesek. Nem bíznak az ennél régebbiekben, és nem veszik őket figyelembe. Ezért fontos, hogy "vélemény-adatbázisát" naprakészen tartsa.
Akár pozitív, akár negatív. Az ügyfelek több mint fele várja, hogy a márka reagáljon a véleményre. Enélkül úgy érzik, hogy nem értékelik őket; ezáltal pedig könnyen a személytelen vállalat képe alakulhat ki bennük a márkáról.
Viszont ha reagál, akkor gyorsan bensőséges kapcsolatot alakíthat ki minden egyes vevővel.
Arról, hogy még a negatív vélemények is segítenek az eladásban, egy másik cikkben bővebben írunk, itt csak annyit említünk meg, hogy a review management fontos része a kritikák proaktív kezelése és megoldása. Miért fontos ez?
A véleményekre való reakciónak nem feltétlenül kell egy egyszerű köszönetben kimerülnie.