Az értékelések és az e-mail marketing tökéletes kombináció, semmi sem hasonlítható az értékeléseket tartalmazó hírlevélhez, a vásárlás utáni e-mail pedig a legjobb módja az értékelések összegyűjtésének. Hogyan lehet a legtöbbet kihozni belőle? És mit lehet kezdeni az UGC-vel az e-mailekben? Bővebben a mai cikkben!
Örökre megváltoztatta kommunikációnk módját, és bár az idők során jobb platformok alakultak ki, még 2023-ban is releváns médium és értékes marketingeszköz marad. Csaknem 5 milliárd embernek van aktív online postafiókja, naponta megközelítőleg 306 milliárd üzenetet küldenek egymásnak.
Ebben a lenyűgöző adatfolyamban márkatartalom is megtalálható, amellyel a márkák megpróbálják elérni az ügyfeleket, és konverzióra késztetni őket. Hírleveleket, kedvezményekről szóló értesítéseket és kosárban maradt tételekre vonatkozó emlékeztetőket küldenek. Az e-mail marketing nagyon népszerű, és határozottan van mit kínálnia:
Az e-mail marketing 10 marketingcsapatból 9 használja, és a vállalkozások legalább egyharmada több pénzt tervez bele fektetni, mint jelenleg teszi. A márkák 13%-a naponta, 33%-a hetente legalább egyszer, 26%-a havonta többször is küld márkatartalmat. Ha ehhez hozzáadjuk a jelenlegi bizalmi válságot, akkor világossá válik, hogy a nyereséges e-mailezést nem lehet félgőzzel megoldani.
Némi túlzással a házaló értékesítés digitális alternatívája - bátran megérkezel a címzett postaládájába, bepréseled magad a többiek közé, azt akarod, hogy azonnal higgyenek neked, eljöjjenek a weboldaladra és elköltsék a pénzüket. Már csak ebből is világossá kell válnia, hogy a hétköznapi kommunikációs stratégia itt nem lesz elég.
Mint a fenti pontokból is látható, bár az e-mail marketing hatékony, a tartalom másokkal azonos gyakorisággal történő előállítása a minőség feláldozása nélkül kihívást jelenthet. Mint mindig, most is szeretnénk segíteni. És mivel az UGC és az online vélemények a mi területünk, hatékony stratégiát dolgoztunk ki, amellyel áttörést érhetsz el ezen a területen.
Hatásuk ugyanis kétirányú. A hírlevelekben elhelyezett vélemények növelik a hitelességet és ezáltal a konverziós potenciált. Ugyanakkor a vásárlás után küldött e-mail, amelyben vélemény írását kérjük, a legjobb módja annak, hogy UGC-t szerezzen – a statisztikák szerint átlagosan az emberek 70%-a válaszol.
Az alábbi tippek segítségével megtudhatod, hogyan kombináld ezt a konverziós kört, hogy a legtöbbet hozd ki mindkét gyakorlatból.
A megrendelés teljesítését követően, legfeljebb 7 napos késéssel küldik ki. Az átlagos válaszadási arány ebben az esetben 69%, ami 86%-ra nőhet, ha a felhasználó többször vásárol tőled.
Hogyan néz ki egy ilyen e-mail a gyakorlatban? A formátum egyszerű – általában egy köszönetet tartalmaz a termék megvásárlásáért és egy véleményírási kérést. De érdemes vele eljátszani a maximális hatás érdekében. A következő három márka nagyszerű inspirációt nyújt.
Banner csak egy szemet gyönyörködtető képet, egy rövid CTA-t és egy köszönetet tartalmaz.
Ezért csak egy rövid felszólítást és interaktív csillagokat helyezett el az e-mailben, amelyben a címzett egyszerűen rákattint az értékelésre, és nyugodtan távozhat.
Alternatív megoldásként kattintás után egy CTA jelenhet meg a „Mondjon többet” üzenettel, amely egy teljes értékű véleményoldalra mutat. Ez lehetővé teszi a közlékeny ügyfelek számára, hogy véleményt nyilvánítsanak anélkül, hogy szükségtelenül megterhelnénk a kevésbé hajlandókat.
Először is bejelenti a címzetteknek, hogy sikeres tesztelési hullámot hajtott végre, aminek köszönhetően rengeteg pozitív visszajelzést kapott. Utána megszólítja őket, ráadásul kedvezménykupont kínál.
Figyelemre méltó, hogy a vélemény írásához szükséges CTA nem jelenik meg a szövegben. A kihívás ugyanis implicit. A márka tudja, hogy mások véleményének elolvasása az emberek 49%-át arra készteti, hogy véleményt írjanak, és 54%-uk csak azért ír véleményt, hogy az említett tesztelők közösségébe tartozónak érezhesse magát.
Ha már van elég tartalmad, itt az idő cselekedni. Az UGC a következő funkciókat látja el az e-mailekben:
Annak érdekében, hogy mindent el tudj képzelni a gyakorlatban is, alább összegyűjtöttünk néhány példát más márkáktól.
Semmi sem teremt olyan hívogató közösségi érzést és social proofot, mint a magával ragadó történetek arról, hogy az emberek mit tapasztaltak a termékeiddel kapcsolatban. Erre nagyon jól ráérzett például a The Adventurist márka, aki az extrém élmények minden formáját támogatja. Ennek köszönhetően rendszeresen kaphatsz tőlük hasonló e-maileket:
Ezért az értékesítési e-mailjeikben nemcsak unalmas infókat és eltúlzott szlogeneket küldenek ki, hanem inkább egyszerűen megmutatják, hogy az emberek mit értékelnek róluk a legjobban. Az eredmény egy maximálisan áttekinthető és vizuálisan tetszetős felület, erős üzenettel – mások is szeretnek minket, te is tégy így bátran.
Betenni egy terméket a kosárba, átgondolni azt, majd végül mégsem fizetni sajnos gyakori eset, ami évente több milliárd forintba kerül az eladóknak. A Bowflex ezért úgy döntött, hogy lépéseket tesz ez ellen, és meglepő módon megtalálta a megoldást a vásárlói véleményekben.
Ha valamit ottfelejtesz a kosárban, hamarosan kapsz egy e-mailt, amely tartalmazza a kérdéses terméket pozitív értékelések kíséretében:
Itt az UGC nemcsak elegánsan emlékeztet egy befejezetlen vásárlásra, de egyúttal segít eloszlatni az utolsó félelmeket és kételyeket is, amelyek mögötte állhattak. És ha esetleg az ismertető információ nem elég, a vevő átkattinthat egy külön véleményoldalra, ahol többet is megtudhat.
Az emberek 84%-a annyira megbízik az online véleményekben, mint egy barátja tanácsában. Ha belefoglalod őket egy e-mailbe, sokkal hatékonyabb értékesítési tartalmat kaphatsz, mint bármi, amit a szövegíród ki tud találni.
Például az étrend-kiegészítőket árusító Jigsaw Health remekül bizonyítja ezt. Az e-mailt egy szlogen uralja, amely Ann W. vásárló véleményének kivonatából áll. Az ajánlás többi részét a címzett egy rövid videóban tekintheti meg.
Ezt már csak a klasszikus tartalom követi a termékekről és CTA egy kedvezményes kuponnal.
Ha mi küldenénk az e-mailt, akkor a termékfotókat más ügyfelek bejegyzéseivel helyettesítenénk, hogy maximalizáljuk a social-proof hatást. Ám ennek ellenére is ez egy vizuálisan tetszetős egész, amely eladást fog generálni.
Ezt azután bárhol elhelyezheted az e-mailben, annak szemléltető kísérőjeként, amit mondani szeretnél. Az UGC előnye, hogy az emberek normál működés közben fotózzák a termékeket, és mindenki könnyen ellenőrizheti, hogyan néznek ki valójában.
A Sunday Citizen márka ezt így oldja meg:
Az egyes ablakok lehetnek közönséges fotók vagy interaktív linkek a szerzők profiljára a közösségi hálózatokon, amelyeken az olvasó többet megtudhat. A második lehetőség különösen előnyös, ha hosszú távú tesztelőkből vagy influencerekből álló közösséget tartasz fenn. Profiljuk gyorsan a szokásos marketingkampányod szerves kiterjesztése lesz, és még azokat az ügyfeleket is meggyőzheti, akik egyébként megvetik a hagyományos marketinget.
Először versenyt szervezett a #mywestelm hashtag használatával, amelyben az ügyfelek fotókat tettek közzé szőnyegeikről és lábtörlőikről. Ennek köszönhetően a márka gyorsan nagy mennyiségű tartalmat gyűjtött össze, amelyet ezután minden alkalommal felhasznál, amikor új e-mail sablont kell kitöltenie:
Ezzel két legyet ütsz egy csapásra – felpörgeted az engagementet, és közben értékes tartalomhoz jutsz, akárcsak a West Elm az előző esetben. Csak találj ki egy menő kihívást, a versenyfeltételeket, a kiválasztott termékeket és jutalmat, majd küldd el mindezt hírlevélben a közösségi médiából származó felhasználói tartalmakkal együtt azoktól, akik már részt vettek a versenyben.
Például így nézhet ki:
Az UGC megbízható, könnyen gyűjthető, és sokkal több vásárlót győz meg a vásárlásról, mint a hagyományos marketingtartalom. A vélemények, fotók és videók nemcsak arról tájékoztatnak, hogy milyen nyelven és mit írj az e-mailjeidbe, hanem önálló építőelemekké válnak, amelyeket sablonokba illeszthetsz.
Ez sokkal egyszerűbbé teszi a hírlevelek készítését, és lehetővé teszi, hogy kreatív csapatod több időt fordítson más csatornákra, ahol jobban ki tudják használni tudásukat. Az eredmény egy hatékony kampány egyértelmű konverziós potenciállal, amely képes olyan magas ROI-t hozni, mint amennyit az e-mail marketing statisztikák ígérnek. Függetlenül attól, hogy erős a verseny a mezőnyben – építs a social proofra.