Nagyon nehéz reklámot készíteni egy olyan világban, ahol a legtöbb vásárló nem bízik meg a marketingben. Szerencsére vannak vélemények – organikusak, megbízhatóak, valódi tapasztalatokkal rendelkező valódi emberektől származnak. A márkák tudják ezt, és egyre gyakrabban használják online és offline, fizikai kampányokban is. Mai blogbejegyzésünkben a legjobb megoldásokra talál példákat.
A piacon lévő márka három alapvető problémával foglalkozik: hogyan tegye magát láthatóvá a versenytársakhoz képest, hogyan mutassa meg hatékonyan az előnyeit, és hogyan győzze meg a vásárlókat arról, hogy olyan menő, mint amilyennek mondja magáról. Sajnos, a hagyományos marketing egyre gyakrabban vall kudarcot e tekintetben – a vásárlók 99%-a nem bízik benne
És pontosan ezért jönnek szóba a vélemények.
A konkrét szám 75% körül mozog. Ez pedig elég ahhoz, hogy az értékelések a reklám marketingfegyverévé váljanak..
A vélemények segítenek a márkáknak mindhárom alapvető probléma megoldásában:
Bárhogyan. Kezelje őket úgy, mintha egy content ügynökség munkájának eredménye lenne. Az ajánlásokból például nagyszerű bejegyzések születhetnek a közösségi médiába. Kitöltheti vele a webhelyeket, videókat, vlogokat, de akár teljes kampányokat.
Próbáljon meg ihletet meríteni a következő példákból, amelyek szerintünk - a Brand Testing Club szerint - a legérdekesebbek:
A hype kampányok helyett egyszerűen hagyja, hogy a vásárló elmondja, mit vár a legjobban:
A tárgysorban mindig szerepel egy CTA, például: "Ön véleményt mondott és értékelt, itt vannak a kedvencei". Az e-mail tartalma ezután kizárólag termékértékelésekből és grafikákból áll:
Emellett, a Bowflex értékelések segítségével küzd az ellen a jelenség ellen, amikor egy tételt a kosárban hagynak anélkül, hogy megvásárolnák. Az esetek 70%-ában előfordul, és jelentős veszteségek társulnak hozzá.
Ha a kosárban hagyunk valamit a Bowflexnél, kapunk tőlük egy e-mailt, amely tartalmazza az adott terméket és egy pozitív véleményt róla:
Számunkra ez jelenti a marketing tökéletes organikus megközelítését. Tartalmi szempontból ez szó szerint „az ügyfél nyelvén beszélés” definíciója:
Élőek, érdekesek, közösséget és erős márkaidentitást hoznak létre, amely a kalandhoz és a rugalmassághoz kapcsolódik: