Mikor jöttek létre a termékeidről szóló legrégebbi értékelések? Mondjuk fél éve? Ebben az esetben a potenciális ügyfelek 38%-át veszíted el naponta, és a konverzió is vészesen csökken. Ez egy új felmérés eredményein alapul, amely egyértelműen kimondja, hogy az értékelések aktualitása gyakran fontosabb, mint a mennyiség vagy a csillagok száma. Mai cikkünkben arról írunk, hogy mit tehetünk ez ellen.
Egy új felmérés szerint a vásárlók 97%-a számára fontos, hogy mikor jött létre az értékelés. A legtöbben alaposan megvizsgálják ezt, és kétség esetén a versenytársakhoz fordulnak. A hatás mögött meghúzódó pszichológiai mechanizmus logikus - a piac dinamikusan változik, minden információ gyorsan elavul. Az ügyfelek tisztában vannak ezzel, ezért a legfrissebb információkat keresik. Pontosan mennyi az az idő, amely megkülönbözteti a friss és a "lejárt" értékelést? Ha a legtöbb márkához hasonlóan te is hat hónapra vagy egy évre tippelsz, akkor mindenképp olvass tovább.
Az egyéves vélemények a vásárlók több mint felét eltántorítják a termék megvásárlásától, 38%-uk pedig már 3 hónap elteltével is kételkedik. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy 10 vevőből legalább 4-et elveszít a márka. A Z generáció esetében a hatás még erősebb, a több mint 3 hónapos értékelések 44%-ukat elriasztják a vásárlástól. Ami még rosszabbá teszi a helyzetet, az az, hogy a megkérdezett generációk egyikében sem haladta meg az 50%-ot azoknak a száma, akiket egyáltalán nem érdekel a vélemények keletkezési dátuma.
Az eladók számára ezek az adatok egyértelmű tényt jeleznek - ha nem újítod meg rendszeresen és gyakran az értékeléseket, akkor a konverziók esélye több mint felére csökken.
Az emberek 86%-a számára a friss vélemények különösen akkor fontosak, amikor először vásárolnak egy új márkától
Leginkább az elektronikai, az egészségügyi és szépségápolási, a ruházati, cipő és kiegészítő kategóriák termékeivel szemben tanúsítanak óvatosságot. Ez logikus, mivel manapság az ilyen típusú termékek fejlődnek a leggyorsabban, és a vásárlók szeretnek lépést tartani a legújabb divattal. Akár néhány hónap is sokat számíthat egy menő új termék és a bukás között.
Az emberek 77%-a három hónapnál nem régebbi értékeléseket szeretne látni, 34%-uk pedig a végletekig elmegy, és legfeljebb egy hónapos szövegeket találjon. Érd el őket a következő tippekkel:
1) Team, P. (2022, April 25). The Power of Review Volume & Recency. PowerReviews.