Egy vállalat bizalma belülről indul. Mielőtt elkezdené vonzani a magas márka iránti bizalommal rendelkező ügyfeleket, először a munkatársainak kell megbíznia a márkában. Ugyanis ha ők jól érzik magukat, produktívabbak, boldogabbak és rugalmasabbak lesznek. A megbízhatatlan cégeknél éppen az ellenkezője történik: csökken a teljesítmény, nő a hibák száma és a kiégés.
A bizalom tartja össze az embereket. A kohézió és a csapatszellem pedig sehol sem olyan fontos, mint egy munkahelyi csapatban. Több éves kutatások azt mutatják, hogy az alkalmazottak márkába vetett bizalma a vállalat egészére hatással van, az értékesítéstől kezdve a toborzásig.
Melyek a legfontosabb hatások?
Egy 2016-os felmérés szerint a világmárkák vezérigazgatóinak 55%-a panaszkodott arra, hogy a bizalom hiánya korlátozza az üzleti növekedést. Így nem meglepő, hogy a megbízható cégek alkalmazottai akár kétszer annyira produktívak a nem megbízható márkákkal szemben.
Amikor a szakértők elgondolkodnak azon, hogy miért van ez így, gyakran egyetértenek abban, hogy a megbízható szervezetek teret adnak munkatársaiknak. Egy felmérés szerint az emberek 64%-a inkább a munka nagyobb fokú rugalmasságát választotta a 10%-os fizetésemelés helyett. Az embereknek egyszerűen szükségük van arra, hogy kifejezhessék önmagukat.
Ugyanakkor a megbízható márkák alkalmazottai 74%-kal kevésbé stresszesek, 106%-kal több energiával rendelkeznek és 13%-kal kevesebbet betegeskednek. Ezeknek a tényezőknek valószínűleg szintén megvan a saját szerepük.
...és ez az egyik legbiztosabb út a sikerhez. A kutatások nap mint nap azt mutatják, hogy a csapatmunka jobb eredményeket hoz, mint a verseny. A versenykörnyezet jelentősen csökkenti az innovációs teljesítményt. Az alkalmazottaknak kevesebb ötletük van, és a munka gyorsan unalmas rutinná válik számukra.
Az önmagunkba és a márkánkba vetett bizalom elősegíti a csapatmunkát, amely lassan, de biztosan elvezeti a vállalatot a céljai felé.
A nagy márkabizalommal rendelkező márkák munkatársai nem félnek új dolgokat kipróbálni. Tudják, hogy a vállalat stabil környezetet biztosít, ahol biztonságosan feszegethetik a határaikat. Ez a tény jelentősen növeli az innovációt és a kreativitást.
Egyes szakértők szerint azonban a vállalkozások mindössze 4%-a szenved ötlethiánytól. A túlnyomó többség a végrehajtás során vall kudarcot.
A jó ötletek csak egy kis részét képezik a valódi változásnak. Ezeket gondosan kell kiválasztani, alkalmazni, a csapatot lelkesíteni kell, és végül hatékonyan kell kommunikálni az eredményeket. Szerencsére a márkahű munkavállalók e tekintetben is kiemelkednek.
A munkahely nem nélkülözheti a konfliktusokat. Az üzleti életnek egészséges vitákra és egyet nem értésekre van szüksége a fejlődéshez.
Ahhoz, hogy az emberek hajlandóak legyenek megszólalni, és kockáztatni egy esetleges érdekközpontot, bízniuk kell abban, hogy emiatt nem veszítik el az állásukat. Csak stabil háttérrel nem félnek kimondani, amit gondolnak, és kiállni a véleményük mellett. Ez az oka annak is, hogy a megbízható márkák alkalmazottai többet vitatkoznak és érvelnek, és őket is jobban meghallgatják.
A vállalat ennek eredményeképpen új perspektívákat fedez fel. Tudatosul benne, hogy mit csinál rosszul, és mélyebben tanulmányozza a problémákat. Mindezek a folyamatok lehetővé teszik a szervezet és a teljesítmény optimalizálását. Jobban elosztja az erőforrásokat, növeli a forgalmat, és jobban meg tudja jutalmazni a munkavállalóit.
Ez teszi a folyamatot gyorsan és hatékonyan sikeres körforgássá.