Az internetes világ számukra a második legtermészetesebb dolog az életben. Gyakorlatilag folyamatosan online vásárolnak, élik a trendeket, hallgatnak a minőségi social proofra, és adnak az influencerek véleményére. Hogyan jönnek mindehhez a vélemények? Tudj meg többet a mai cikkünkből.
A Z generáció 1990 és 2010 között született
Tehát egy viszonylag fiatal korosztályról van szó, de ez semmilyen módon nem korlátozza gazdasági tevékenységét:
- Más generációkkal ellentétben nagyon kritikusak. Akár szolgáltatást, akár terméket vásárolnak, fontos számukra, hogy az ígért minőséget megkapják. És ha a márka csalódást okoz nekik, nem félnek megszólalni vagy egyenesen bojkottálni azt.
- Szívesen fizetnek többet egy termékért, ha az igazodik az értékrendjükhöz. Például 73%-uk hajlandó akár 10%-kal többet fizetni egy fenntartható alternatíváért.
- De általában takarékosak. Sokuk a gazdasági válság idején nőttek fel, szüleik mellett, ez pedig megtanította őket gazdaságosan és impulzusmentesen vásárolni.
- Az online a mindent jelenti. 60%-uk használja a közösségi médiát új termékek felfedezésére, 48%-uk pedig közvetlenül vásárol is rajtuk keresztül. 70%-uk kedvenc influencere véleményére hagyatkozik vásárláskor.
A vélemények felbecsülhetetlen értékűek a Z generáció számára
Az értékelésék segítségével mindenről meggyőződnek a termékkel kapcsolatban - a termék minősége, márkaértékek és más vásárlók értékei. Az alábbi felmérésből bővebb tanácsokat szűrhetünk le:
- A csillagok száma fontos, de a szöveg fontosabb. A Z generáció 63%-a megtalálja bennük az összes szükséges információt, amelyet figyelembe kell vennie a vásárlás előtt.
- Az értékelések mennyisége a Z generációnak sokkal többet számít, mint bármely korábbi generációnak. A válaszadók 84%-a számára ez a legfontosabb tényező az általa újként érzékelt termékek/márkák esetében.
- A vizuális tartalom abszolút “must have”. A Z generáció 99%-ánál növeli a vásárlás valószínűségét, ami igazán lenyűgöző statisztika az online marketingben.
- A hamis vélemények nyugtalanítják a Z generációt, ugyanúgy, mint a túlzottan tökéletes értékelések. Ugyanis mindkettő esetleges kétes értékesítési gyakorlatokra utal, ami pedig egyértelmű “dealbreakert” jelent a Z generáció számára.
- A minőségi értékelések akár 75%-kal is csökkenthetik a termékvisszaküldés kockázatát.