Az értékeléseknek nemcsak a vásárlóknak tudnak segíteni. Gondos elemzéssel hasznos információkat nyerhetünk ki belőlük a SEO, a termékfejlesztés, a reklámozás és általánosan a marketing szempontjából. Mai cikkünkben bemutatjuk, hogyan hasznosíthatod ezeket az információkat.
A vélemények végtelen inspirációt jelentenek a reklám szempontjából
Olyan korban élünk, amikor már nincs szükség zseniális marketingszakemberekre és pszichológusok csapatára ahhoz, hogy megértsük, mit szeretnének az emberek - hisz ezt ők maguk mondják el az értékeléseken keresztül. Neked csak annyit kell tenned, hogy meghallgatod és logikusan elemzed az összes információt
- Figyelj a konkrét szavakra és kifejezésekre. Milyen melléknevek hangzanak el leggyakrabban? Milyen szófordulatok? Mihez hasonlítják a terméket? Ezekből az információkból könnyen összeállíthatsz olyan értékesítési érveket, amelyeket az emberek valóban megértenek, mert az ő nyelvükön szólnak.
- Határozd meg a termék azon elemeit, amelyeket az emberek a legtöbbször említenek. Tetszik nekik a porszívó ergonomikus fogása? Vagy az, hogy a nehezen elérhető helyeket is el tudják vele érni? Tetszik nekik, hogy praktikus a zseb a nadrágon, vagy a pamut minőségét dicsérik? Ez segít neked megtalálni és megfogalmazni a terméked USP-jét vagyis az egyedi értékesítési tulajdonságokat, illetve azt is, hogy mit érdemes a marketingkampányban hangsúlyozni.
- Az értékelésekben található fényképek és videók alapján egyfajta képet kaphatsz arról, hogy az átlagember hogyan használja a termékeidet, és azok hogyan mutatnak az otthonukban. Inspirálódj belőlük a bannerek, Reels-ek és egyéb promóciós videótartalmak tervezésekor. Az eredményt mindig ismerősnek és természetesnek fogják érezni az emberek, mert szó szerint az ő életüket fogja tükrözni, nem pedig mesterséges értékesítési helyzeteket.
Az értékelések tartalma felpörgeti a SEO-t
Nagyon valószínű, hogy a vásárlók ugyanazokat a szavakat és kifejezéseket használják a vélemények írásakor, mint az online kereséskor. Használd ki ezt, elemezd az értékeléseket, és válogass ki belőlük kulcsszavakat, short tail és long tail kulcsszavakat egyaránt.
Az értékelésekben megtalálsz mindent, amit a hibakereséshez és a termékfejlesztéshez tudnod kell
A vélemények nemcsak a reklámalkotásban, az elemzésük megkönnyíti a gyártási folyamatot is.
- Az ügyfelek szó szerint elmondják, hogy mit szeretnek és mit nem szeretnek a termékekkel kapcsolatban.
- Ha ugyanaz a negatív megjegyzés ismétlődik újra és újra, egyértelmű jelzés, hogy változtatni kell a termék azon részén, amely nem tetszik a fogyasztóknak.
- Bizonyos elemek ismételt dicsérete szintén aktivitásra kell, hogy sarkalljon. Gondolkodj el azon, hogyan lehetne ezeket még továbbfejleszteni, vagy hogyan lehetne ezeket a jellemzőket beépíteni a kínálat többi termékébe.
A külföldi vélemények nagyszerű forrást jelentenek a piacelemzéshez
Ha egy új márkával lépsz piacra, vagy egy új (külföldi) piacra szeretnél terjeszkedni, valószínűleg megpróbálod felmérni, hogyan teljesítenek mások. És bár erre vannak bonyolult szakértői módszerek, szerintünk ismét az a legjobb, ha megnézed, mit gondolnak a konkurenciáról a saját ügyfeleik.
- Az értékelések mennyiségéből és a csillagok átlagos számából kitalálhatod, hogy ki a legnagyobb riválisod.
- Figyelje meg, milyen benyomásokat keltenek az emberekben a versenytársak termékei. Így megbecsülheted, hogy milyen érzelmi szinten kell mozognod, hogy megvásárolják a termékedet.
- Tekintsd át, hogy az emberek mely termékjellemzőket dicsérik és melyeket kritizálják. Ezáltal gyorsan képet kaphatsz saját előnyeidről és a piac potenciális hiányosságairól.