14. 8. 2023

A vélemények 2023-ban is támogatják a konverziókat: a hatás jelentősen nőtt 2022-hez képest

Tudj meg többet a következő felmérés összegzéséből, amely 1200 márka 1,5 millió online termékét vizsgálja.

Az értékelések elengedhetetlenek a vásárlók szemében

Közel 100%-uk alaposan utánanéz a terméknek az interneten vásárlás előtt, míg 77%-uk kifejezetten az értékelésekkel rendelkező weboldalakra koncentrál. A tendencia a jelenlegi gazdasági helyzet miatt fokozódik, leginkább a fiatalabb generációk körében, kezdve az X generációval. A keresés nem csak a képekre való ránézést és a csillagok számlálását jelenti68%-uk a teljes szöveget elolvassa, 97%-uk utánanéz, mikoriak a vélemények, 99%-uk pedig legalább néhány tucat szöveget szeretne találni a termékről. 

Az online vélemények érdeklik a vásárlókat – de hogyan fordulnak át konverzióvá? Valóban olyan hatékony a review marketing, mint azt állítják? És pontosan mi működik a legjobban? Egy új, nagy áttekintést nyújtó tanulmány, amely 1200 márka 1,5 millió termékét elemezte, segít megválaszolni a kérdéseket. Az adatgyűjtés 2022. január 1. és 2022. december 31. közötti időszakban történt.

Alább összefoglaltuk a legfontosabb részeket belőle, olvass tovább!

Az értékelések puszta jelenléte a termékoldalon növeli a konverziókat

A hatás 4% körüli. A vélemények tudat alatt egy megbízható márka képét építik, biztosítják a social proofot és további felfedezésre, utánajárásra ösztönöznek...

A csodák akkor kezdődnek, amikor egy vásárlói vélemény interakcióra késztet

Ha az értékelés reakciót vált ki a vásárlóból, a jelenlegi adatok szerint az akár 102%-os konverziónövekedést is eredményezhet, amely több százalékkal magasabb arányt jelent, mint a 2022-es átlag. A hatás tehát folyamatosan növekszik.

A véleményekkel való interakció többféle lehet, mindegyik sajátos módon működik, és egyedi konverziós hatással bír. A felmérés szerint a legerősebb hatást a vélemények hasznosságára vonatkozó szavazás, a keresés, a lapozható galéria vagy a pozitív és negatív visszajelzések egymás melletti megjelenítése hozza.

Ismerkedj meg velük bővebben!

A Nike első pillantásra csak az értékelések számáról és a csillagok átlagos számáról kínál információt. A jobb alsó sarokban található nyíl azonban olyan interakcióra ösztönöz, amely eladja a terméket …

Forrás: Air Jordan 1 Mid Men's Shoes. Nike CZ
A termékoldallal való interakció után számos vélemény, a csillagok száma és két másik interaktív link jelenik meg - az egyik egy értékelés írására szolgáló CTA, a másik pedig egy kizárólag értékelésekkel foglalkozó oldalra viszi a vásárlót.

Forrás: Air Jordan 1 Mid Men's Shoes. Nike CZ

A véleményekről való szavazás több száz százalékkal növeli a konverziók számát

Bár minden vélemény számít a review marketingben, egyes szövegek jobbak, hasznosabbak lesznek az vásárlók számára, mint a többi. Érdekesebb információkat találnak bennük, jobb a szöveg, szebb képeket, üzeneteket tartalmaznak. Hogyan lehet megtalálni őket? Egyszerű – hagyjuk szavazni az embereket.

Ma szinte minden review oldalon megtalálható a klasszikus, felfelé és lefelé fordított hüvelykujj gomb. A konverziók szempontjából pedig szó szerint megfizethetetlen ez - ha a vásárló pozitívan értékeli a szöveget elolvasása után, akkor közel 400%-os konverziónövekedésre számíthatsz. Viszonylag magas, 270%-os lehet a növekedés még akkor is, ha a vásárlók negatívan értékelik a véleményeket. Ha kíváncsi vagy, hogy miért, fontos tudatosítani, hogy a vásárló nem téged értékelt, hanem mások véleményét – ha valaki idegesíti, az nem jelenti azt, hogy nem veszi meg a termékedet.

Az értékelésekről való szavazás így is kinézhet például. A „Flag” gomb lehetővé teszi az vásárlók számára, hogy egyszerűen jelentsék a hamisnak látszó vagy sértő tartalmat tartalmazó szövegeket.

Forrás: Air Jordan 1 Mid Men's Shoes. Nike CZ

A kereső funkció must have

Annak ellenére, hogy az embereknek legalább 100 szöveget kell látniuk vásárlás előtt, nem jelenti azt, hogy el is olvassák az összeset, hanem általában egy konkrét információt keresnek. Ezért nem örülnek, ha manuálisan kell megkeresniük a számukra fontos dolgot tartalmazó bejegyzést.

Valóban hatásos a termék adott típusú foltok kezelésére? Túl zajos a porszívó? Hogyan néz ki a szín normál fényben? Ha keresőmotort adsz hozzá az értékelésekhez, az emberek másodpercek alatt megtalálják a választ a kérdésükre. Ezért nem meglepő, hogy ez a funkció is 270%-os konverziónövekedést eredményez.

Emelett pedig a keresési adatok értékes információforrást jelentenek számodra a vásárló márkával kapcsolatos gondolkodásmódjáról. Mi érdekli őt leginkább a termékben? És milyen szavakat használ a keresés során? Érdemes figyelemmel kísérni ezt, és rendszeresen gazdagítani a saját tartalmat a legkeresettebb kifejezésekkel és információkkal.

CTA a láblécben

Még a vélemények legkitartóbb olvasója is eljut egyszer a lap aljára. Mi a következő lépés? Több lehetőség is van

  • A legtöbb konverziót a “lap tetejére” hozza (178%-os emelkedés)
  • Ha több oldalas az értékelés, mindenképp adj hozzá egy “vissza” gombot (162%-os lift)
  • Természetesen ott lehet még a “tovább” gomb, ami közel 100%-os emelkedést tud hozni.

Még az ilyen kis interaktív elemek is képesek eladást generálni. Nekik köszönhetően az olvasó gyorsan eligazodik a szövegekben, pillanatok alatt ellenőrzi azok mennyiségét, ezután pedig már semmi sem akadályozza meg a vásárlásban.

Legjobb kontra legrosszabb értékelések

Ezzel az elemmel két fronton is kielégíted egyszerre a vásárlókat – megtudják, miben jeleskedsz, és mi az, amit még nem tudsz. Ne jelenítsd meg a teljes értékelést, csak egy részletet. A cél az, hogy az ügyfél a „mutass többet” gombbal lépjen kapcsolatba. Ha pozitív válasznál kattint, az nagyjából 130%-os konverziónövekedést fog eredményezni.

A hatás nagyon magas (118%) még negatív értékelés olvasásakor is. A vásárlók megvizsgálják a negatív véleményeket, hogy lássák, együtt tudnak-e élni egy esetleges hiányossággal, és mivel a válasz gyakran pozitív, még a kritika is ironikus módon vásárlásra készteti őket.

Értékelések szűrése és termékcímkék

Jak už jsme psali výše, i když kupující potřebují velký objem textů, není v lidských silách je přečíst všechny. Manuální hledání je zbytečně vyčerpá a odradí od koupě. Dalšími interakčními prvky, které se na review stránce vyplatí nasadit jsou proto slovní/hvězdičkové filtry a produktové tagy.

Ahogy már feljebb is említettük, mégha a vásárlóknak sok szövegre is van szükségük a döntéshozatal előtt, egyszerűen erőn felüli lenne mindegyiket elolvasni. A kézi keresés szükségtelenül kimeríti a vevőt, és elriasztja őt a vásárlástól. De van még néhány interaktív funkció, amelyeket érdemes telepíteni az értékelések oldalára. Ilyenek a szó/csillag szűrők és a termékcímkék.

  • A szűrőnek köszönhetően a vásárló két kattintással megtalálhatja az őt érdeklő szöveget. A legnagyobb konverziónövekedést a legjobban értékelt (181%) kategória képes elérni, második és harmadik helyen pedig a legújabb (171%) és a legrégebbi (134%) kategória áll, ami jól tükrözi a vásárlók aggodalmát a szövegek aktualitásával kapcsolatban. A leghasznosabb, legrosszabbra értékelt és a képekkel kategóriák szintén több tíz százalékos konverziónövekedést tudnak hozni.
  • Gyors változást hozhat egy egyszerű, csillagok számán alapuló szűrő is, ami közel 90%-kal emeli a konverziót.
  • A szűrőket termékcímkék egészítik ki. Ez egy releváns termékjellemző, mint például "kényelmes", "munkára" vagy "tartós". Amikor a vásárló egy címkére kattint, látni fogja az összes olyan véleményt, amely az adott jellemzőhöz kapcsolódik, ami növeli a márka esélyét arra, hogy majdnem 100%-os konverziónövekedést érjen el.
Ha az összes fent említett elemet és funkciót felhasználod, egy ilyen áttekinthető review oldalt kapsz végeredményül. A vásárló pillanatok alatt tisztázni tudja a termék fő előnyeit, a vélemények számát, vagy csak kiszűri egyszerűen magánka a lényeget. A többit pedig kikeresi a keresőben.

Forrás: Air Jordan 1 Mid Men's Shoes. Nike CZ

A vizuál 2023-ban is főszerepet játszik a review marketingben

Egy kép vagy videó gyakran többet mond ezer szónál. A márkatartalom remek, de többnyire mesterséges fényben, stilizált környezetben mutatja meg a terméket, és nem mindig olyan szögben, ami a vásárlót valóban érdekelné. Az értékelésekben szereplő fotók és videók elegánsan oldják meg ezt a problémát.

A vásárolt árut az emberek megbízhatóan, az otthon melegében, normál működés közben fotózzák, videofelvételt készítenek róla, így mindenki számára azonnal világos lehet, hogy nem zsákba macskát vesznek. Ezért nem meglepő, hogy az ilyen típusú tartalmakat az emberek 77%-a keresi célzottan, és a legnépszerűbb márkák esetében ez teszi ki a keresőmotor által felkínált összes link 25%-át a keresés során. Röviden, a márkád párhuzamos életet él, ami szerencsére jövedelmező – a fényképeket és videókat tartalmazó értékelések könnyen megduplázhatják a konverziót.

A márkatartalom nagyszerű, de a gyakorlatban a vásárlók által készített tartalom adja el legjobban a terméket. Rendkívül hiteles és mindenki azonosulni tud vele.

Ismét minden az interakciótól függ

Fotky i videa jde v praxi zobrazit několika způsoby a každý z nich má jedinečný vliv na to, jak dobře budou prodávat. A fotók és videók a gyakorlatban többféle módon megjeleníthetők, és mindegyik egyedi hatással van az eladásra.

  • Hozz létre vásárlói galériát. Bár jó, ha minden szöveg mellett van egy fotó, érdemes külön albumot kínálni a vásárlóknak, ahol egy helyen megtalálhatják az összes vizuális tartalmat. A felmérés szerint az ilyen galéria bármely elemével való interakció 102%-kal növelte a konverziók számát.
  • Az egyszerű nyilak is nagy potenciált rejtenek, amelyekkel a vásárló könnyedén átkattinthat a következő képre a nagyítás után. A konverziók 103%-os növekedése ezt bizonyítja.

Mit lehet ebből az egészből levonni?

Annak ellenére, hogy az internetes vásárlás ma már magától értetődő, mindig lesz egy kis bizalmatlanság a vevő részéről, amelyet az okoz, hogy nem tudja vásárlás előtt kipróbálni a terméket. A minőségi értékelések áthidalhatják ezt az e-kereskedelem adta hiányt. Az emberek annyira megbíznak bennük, mintha egy barát tanácsát hallgatnák, ezért nem csoda, hogy a minőségi social proof is befolyásolja a konverziókat.

A tanulmány fő következtetése az, hogy a review marketingnek ösztönöznie kell az interakciót. Tehát az ideális review oldalnak a következőket kell tartalmaznia:

  • Értékelés előnézete, amelyek kattintással teljes méretben megtekinthetők.
  • Véleményszűrő, amely segítségével mindenki könnyen megtalálhatja azt, amit keres.
  • Kereső funkció konkrét információk gyors elérése érdekében.
  • Címkék a szövegekben való egyszerű tájékozódás érdekében, amelyek a termék azon szempontjaira vonatkoznak, amelyek a vásárlót leginkább érdeklik.
  • A legjobb és a legrosszabb értékelések összehasonlítója.
  • Rengeteg UGC, fotók és videók formájában.
  • Galéria a vásárlók által készített tartalomnak.

Feliratkozás hírlevélre

Ha rendszeresen szeretne menő cikkeket kapni, iratkozzon fel.

Kategóriák

Typy blogov

Legújabb cikkek

Kövesse a linkedinünket

Testuj.to

Kövesse facebook oldalunkat

A Brand Testing Club egy új marketingeszköz, amelynek célja, hogy segítse a márkákat a termékek tesztelésében és az értékelések generálásában Európa-szerte, a tesztelőktől származó egyéb hiteles tartalmakkal együtt. Ily módon felbecsülhetetlen értékű reklámot készítünk, amelyre az ügyfelek hallgatnak.
Ne aggódj, körülbelül hetente egyszer küldünk e-mailt, és nem spammelünk.
© Copyright 2022 - Brand Testing Club - Made by Digiamo
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram