Tudj meg többet a következő felmérés összegzéséből, amely 1200 márka 1,5 millió online termékét vizsgálja.
Közel 100%-uk alaposan utánanéz a terméknek az interneten vásárlás előtt, míg 77%-uk kifejezetten az értékelésekkel rendelkező weboldalakra koncentrál. A tendencia a jelenlegi gazdasági helyzet miatt fokozódik, leginkább a fiatalabb generációk körében, kezdve az X generációval. A keresés nem csak a képekre való ránézést és a csillagok számlálását jelenti – 68%-uk a teljes szöveget elolvassa, 97%-uk utánanéz, mikoriak a vélemények, 99%-uk pedig legalább néhány tucat szöveget szeretne találni a termékről.
Az online vélemények érdeklik a vásárlókat – de hogyan fordulnak át konverzióvá? Valóban olyan hatékony a review marketing, mint azt állítják? És pontosan mi működik a legjobban? Egy új, nagy áttekintést nyújtó tanulmány, amely 1200 márka 1,5 millió termékét elemezte, segít megválaszolni a kérdéseket. Az adatgyűjtés 2022. január 1. és 2022. december 31. közötti időszakban történt.
Alább összefoglaltuk a legfontosabb részeket belőle, olvass tovább!
A hatás 4% körüli. A vélemények tudat alatt egy megbízható márka képét építik, biztosítják a social proofot és további felfedezésre, utánajárásra ösztönöznek...
Ha az értékelés reakciót vált ki a vásárlóból, a jelenlegi adatok szerint az akár 102%-os konverziónövekedést is eredményezhet, amely több százalékkal magasabb arányt jelent, mint a 2022-es átlag. A hatás tehát folyamatosan növekszik.
A véleményekkel való interakció többféle lehet, mindegyik sajátos módon működik, és egyedi konverziós hatással bír. A felmérés szerint a legerősebb hatást a vélemények hasznosságára vonatkozó szavazás, a keresés, a lapozható galéria vagy a pozitív és negatív visszajelzések egymás melletti megjelenítése hozza.
Ismerkedj meg velük bővebben!
Bár minden vélemény számít a review marketingben, egyes szövegek jobbak, hasznosabbak lesznek az vásárlók számára, mint a többi. Érdekesebb információkat találnak bennük, jobb a szöveg, szebb képeket, üzeneteket tartalmaznak. Hogyan lehet megtalálni őket? Egyszerű – hagyjuk szavazni az embereket.
Ma szinte minden review oldalon megtalálható a klasszikus, felfelé és lefelé fordított hüvelykujj gomb. A konverziók szempontjából pedig szó szerint megfizethetetlen ez - ha a vásárló pozitívan értékeli a szöveget elolvasása után, akkor közel 400%-os konverziónövekedésre számíthatsz. Viszonylag magas, 270%-os lehet a növekedés még akkor is, ha a vásárlók negatívan értékelik a véleményeket. Ha kíváncsi vagy, hogy miért, fontos tudatosítani, hogy a vásárló nem téged értékelt, hanem mások véleményét – ha valaki idegesíti, az nem jelenti azt, hogy nem veszi meg a termékedet.
Annak ellenére, hogy az embereknek legalább 100 szöveget kell látniuk vásárlás előtt, nem jelenti azt, hogy el is olvassák az összeset, hanem általában egy konkrét információt keresnek. Ezért nem örülnek, ha manuálisan kell megkeresniük a számukra fontos dolgot tartalmazó bejegyzést.
Valóban hatásos a termék adott típusú foltok kezelésére? Túl zajos a porszívó? Hogyan néz ki a szín normál fényben? Ha keresőmotort adsz hozzá az értékelésekhez, az emberek másodpercek alatt megtalálják a választ a kérdésükre. Ezért nem meglepő, hogy ez a funkció is 270%-os konverziónövekedést eredményez.
Emelett pedig a keresési adatok értékes információforrást jelentenek számodra a vásárló márkával kapcsolatos gondolkodásmódjáról. Mi érdekli őt leginkább a termékben? És milyen szavakat használ a keresés során? Érdemes figyelemmel kísérni ezt, és rendszeresen gazdagítani a saját tartalmat a legkeresettebb kifejezésekkel és információkkal.
Még a vélemények legkitartóbb olvasója is eljut egyszer a lap aljára. Mi a következő lépés? Több lehetőség is van
Még az ilyen kis interaktív elemek is képesek eladást generálni. Nekik köszönhetően az olvasó gyorsan eligazodik a szövegekben, pillanatok alatt ellenőrzi azok mennyiségét, ezután pedig már semmi sem akadályozza meg a vásárlásban.
Ezzel az elemmel két fronton is kielégíted egyszerre a vásárlókat – megtudják, miben jeleskedsz, és mi az, amit még nem tudsz. Ne jelenítsd meg a teljes értékelést, csak egy részletet. A cél az, hogy az ügyfél a „mutass többet” gombbal lépjen kapcsolatba. Ha pozitív válasznál kattint, az nagyjából 130%-os konverziónövekedést fog eredményezni.
A hatás nagyon magas (118%) még negatív értékelés olvasásakor is. A vásárlók megvizsgálják a negatív véleményeket, hogy lássák, együtt tudnak-e élni egy esetleges hiányossággal, és mivel a válasz gyakran pozitív, még a kritika is ironikus módon vásárlásra készteti őket.
Jak už jsme psali výše, i když kupující potřebují velký objem textů, není v lidských silách je přečíst všechny. Manuální hledání je zbytečně vyčerpá a odradí od koupě. Dalšími interakčními prvky, které se na review stránce vyplatí nasadit jsou proto slovní/hvězdičkové filtry a produktové tagy.
Ahogy már feljebb is említettük, mégha a vásárlóknak sok szövegre is van szükségük a döntéshozatal előtt, egyszerűen erőn felüli lenne mindegyiket elolvasni. A kézi keresés szükségtelenül kimeríti a vevőt, és elriasztja őt a vásárlástól. De van még néhány interaktív funkció, amelyeket érdemes telepíteni az értékelések oldalára. Ilyenek a szó/csillag szűrők és a termékcímkék.
Egy kép vagy videó gyakran többet mond ezer szónál. A márkatartalom remek, de többnyire mesterséges fényben, stilizált környezetben mutatja meg a terméket, és nem mindig olyan szögben, ami a vásárlót valóban érdekelné. Az értékelésekben szereplő fotók és videók elegánsan oldják meg ezt a problémát.
A vásárolt árut az emberek megbízhatóan, az otthon melegében, normál működés közben fotózzák, videofelvételt készítenek róla, így mindenki számára azonnal világos lehet, hogy nem zsákba macskát vesznek. Ezért nem meglepő, hogy az ilyen típusú tartalmakat az emberek 77%-a keresi célzottan, és a legnépszerűbb márkák esetében ez teszi ki a keresőmotor által felkínált összes link 25%-át a keresés során. Röviden, a márkád párhuzamos életet él, ami szerencsére jövedelmező – a fényképeket és videókat tartalmazó értékelések könnyen megduplázhatják a konverziót.
Fotky i videa jde v praxi zobrazit několika způsoby a každý z nich má jedinečný vliv na to, jak dobře budou prodávat. A fotók és videók a gyakorlatban többféle módon megjeleníthetők, és mindegyik egyedi hatással van az eladásra.
Annak ellenére, hogy az internetes vásárlás ma már magától értetődő, mindig lesz egy kis bizalmatlanság a vevő részéről, amelyet az okoz, hogy nem tudja vásárlás előtt kipróbálni a terméket. A minőségi értékelések áthidalhatják ezt az e-kereskedelem adta hiányt. Az emberek annyira megbíznak bennük, mintha egy barát tanácsát hallgatnák, ezért nem csoda, hogy a minőségi social proof is befolyásolja a konverziókat.
A tanulmány fő következtetése az, hogy a review marketingnek ösztönöznie kell az interakciót. Tehát az ideális review oldalnak a következőket kell tartalmaznia: