Az értékelések iparágtól függetlenül jól működnek, de bizonyos kategóriákban különösen hasznosak lehetnek. Nézzük meg, hogyan változik a vélemények ereje azokban a szegmensekben, ahol a legtöbb értelmük van.
A fogyasztók 95%-ának az értékelések még a leghétköznapibb elektronikai cikkek vásárlásakor is elengedhetetlenek:
A fogyasztók 81%-ának az értékelések jelentősen hozzájárulnak a vásárlási döntés meghozatalához számítógép vásárlása esetében:
Ebben a kategóriában a fogyasztók 83%-a tartja hasznosnak az értékeléseket, és itt a mennyiség sokat számít:
A fogyasztók 75%-a találja hasznosnak a véleményeket ruhavásárláskor, cipővásárláskor pedig 68%-uk.
Amikor egy FMCG-vásárló egy olyan termékoldalt látogat meg, amelyen 1-10 vélemény található, a konverziós arány majdnem megduplázódik (konkrétan 194,5%-kal nő)
A legjobb részt pedig a végére hagytuk: a 101 vagy több véleményt tartalmazó termékoldalt felkereső vásárló esetében a konverzió brutális 686,2%-kal nő.
A lassabb felhasználás ellenére az élelmiszer és ital kategóriában is hasonló hatást láthatunk.
A vásárlók 67%-a keres véleményeket ebben a kategóriában.
A kerti termékek esetében a hatás 30 értékelésnél éri el a csúcsot, és akár 211,6%-kal növeli a konverziót. Ezután csak nagyon lassan növekszik.
A bútor kategóriában is csodákra képesek az értékelések. A hatás növekedése itt szó szerint exponenciális:
És több mint 101 értékeléssel a konverziók akár 1326%-kal is nőhetnek!
Mit lehet leszűrni a számok összevisszaságából? Azt, hogy az értékelések számítanak, méghozzá nagyon is sokat.
Még akkor is, ha gondosan megforgat minden egyes fillért, amit a cégébe fektet, a review marketinggel szinte biztosra mehet. A befektetés megtérülése egyértelmű, és egyáltalán nem nehéz értékelni.
Ezen túlmenően az értékeléseknek a konverziókra gyakorolt drámaian pozitív hatása minden elemzett kategóriában nyilvánvaló volt. Ezért egyáltalán nem félünk attól, hogy ezt egyetemes e-kereskedelmi igazságnak nevezzük.
Hivatkozások
Team, P. (2022, March 9). The Impact of Review Volume on Conversion: Is More Really Better? PowerReviews. https://www.powerreviews.com/blog/review-volume-conversion-impact/