27. 7. 2023

A nagy összehasonlítás: az értékelések mennyiségének hatása a konverziókra az egyes szegmensekben

Az értékelések iparágtól függetlenül jól működnek, de bizonyos kategóriákban különösen hasznosak lehetnek. Nézzük meg, hogyan változik a vélemények ereje azokban a szegmensekben, ahol a legtöbb értelmük van.

Elektronika és számítógépek

A fogyasztók 95%-ának az értékelések még a leghétköznapibb elektronikai cikkek vásárlásakor is elengedhetetlenek:

  • Ha egy vásárló olyan termékoldalt látogat meg, amelyen 1-10 értékelés található, a konverzió 70,5%-kal nő.
  • 31-50 értékelés esetén a konverziók száma 224,7%-kal növekszik.

A fogyasztók 81%-ának az értékelések jelentősen hozzájárulnak a vásárlási döntés meghozatalához számítógép vásárlása esetében:

  • Amikor egy vásárló a számítógép és szoftver kategóriában egy olyan termékoldalt látogat meg, amelyen 1-10 vélemény található, a konverzió 115,2%-kal nő a 0 értékeléssel rendelkező termékoldalakhoz képest.
  • 11-30 értékelés 255,4%-kal növeli a konverziók számát.
  • 31-50 értékelés 314,6%-kal növeli a konverziók számát
  • 51 és 100 értékelés között a konverzió 378,0%-kal fog növekedni.

Egészség és szépség

Ebben a kategóriában a fogyasztók 83%-a tartja hasznosnak az értékeléseket, és itt a mennyiség sokat számít:

  • Amikor a vásárlók 1-10 véleményt tartalmazó egészségügyi és szépségápolási termékoldalt látogatnak meg, a konverzió 22,1%-kal nő.
  • Amikor azonban egy vásárló olyan termékoldalt látogat meg, amelyen több mint 101 értékelés található, a konverzió megugrik, és az arány 275,7% lesz.

Ruházat és kiegészítők

A fogyasztók 75%-a találja hasznosnak a véleményeket ruhavásárláskor, cipővásárláskor pedig 68%-uk.

  • Ha a vásárlók a Ruházat és kiegészítők kategóriában 1-10 értékeléssel rendelkező terméket találnak, a konverzió 33,6%-kal nő.
  • 11-30 értékelés 67,6%-kal növeli a konverziót.
  • 31-50 értékelés 98,6%-kal növeli a konverziót.
  • 51-100 értékelés 107,5%-kal növeli a konverziót.
  • A 101+ értékelés 162,8%-kal növeli a konverziót.

Élelmiszerek és fogyasztói cikkek (FMCG)

Amikor egy FMCG-vásárló egy olyan termékoldalt látogat meg, amelyen 1-10 vélemény található, a konverziós arány majdnem megduplázódik (konkrétan 194,5%-kal nő)

  • A 11-30 értékelés 286,2%-kal növeli a konverziót.
  • 31-50 értékelés 474,4%-kal növeli a konverziót.
  • Az 51-100 értékelés esetében pedig 579,5%-kal nő.

A legjobb részt pedig a végére hagytuk: a 101 vagy több véleményt tartalmazó termékoldalt felkereső vásárló esetében a konverzió brutális 686,2%-kal nő.

A lassabb felhasználás ellenére az élelmiszer és ital kategóriában is hasonló hatást láthatunk.

  • 11 és 30 értékelés között az ügyfelek konverziójának növekedése 74,4%.
  • 31-50 értékelés 160,3%-kal növeli a konverziót.
  • 51-100 értékelés 211,0%-kal növeli a konverziót.
  • 101 vagy több értékelés szenzációs 270,3%-kal növeli a konverziót.

Ház és kert

A vásárlók 67%-a keres véleményeket ebben a kategóriában.

A kerti termékek esetében a hatás 30 értékelésnél éri el a csúcsot, és akár 211,6%-kal növeli a konverziót. Ezután csak nagyon lassan növekszik.

A bútor kategóriában is csodákra képesek az értékelések. A hatás növekedése itt szó szerint exponenciális:

  • A 11-30 értékelés 346%-kal növeli a konverziót.
  • A 31-50 értékelés 564%-kal növeli a konverziót.
  • 51-100 értékelés 838%-kal növeli a konverziót.

És több mint 101 értékeléssel a konverziók akár 1326%-kal is nőhetnek!

Konklúzió

Mit lehet leszűrni a számok összevisszaságából? Azt, hogy az értékelések számítanak, méghozzá nagyon is sokat.

Még akkor is, ha gondosan megforgat minden egyes fillért, amit a cégébe fektet, a review marketinggel szinte biztosra mehet. A befektetés megtérülése egyértelmű, és egyáltalán nem nehéz értékelni.

Ezen túlmenően az értékeléseknek a konverziókra gyakorolt drámaian pozitív hatása minden elemzett kategóriában nyilvánvaló volt. Ezért egyáltalán nem félünk attól, hogy ezt egyetemes e-kereskedelmi igazságnak nevezzük.

Hivatkozások

Team, P. (2022, March 9). The Impact of Review Volume on Conversion: Is More Really Better? PowerReviews. https://www.powerreviews.com/blog/review-volume-conversion-impact/


Feliratkozás hírlevélre

Ha rendszeresen szeretne menő cikkeket kapni, iratkozzon fel.

Kategóriák

Typy blogov

Legújabb cikkek

Kövesse a linkedinünket

Testuj.to

Kövesse facebook oldalunkat

A Brand Testing Club egy új marketingeszköz, amelynek célja, hogy segítse a márkákat a termékek tesztelésében és az értékelések generálásában Európa-szerte, a tesztelőktől származó egyéb hiteles tartalmakkal együtt. Ily módon felbecsülhetetlen értékű reklámot készítünk, amelyre az ügyfelek hallgatnak.
Ne aggódj, körülbelül hetente egyszer küldünk e-mailt, és nem spammelünk.
© Copyright 2022 - Brand Testing Club - Made by Digiamo
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram