A millenniumi generációt az internet megjelenésével, az önmaguk és a társadalmi értékek iránti érdeklődéssel, valamint a magas társadalmi szintre való aktív törekvéssel definiáljuk. Sok márka számára ők jelentik a fő célcsoportot, és fontos, hogy a lehető legtöbbet tudják róluk. Mai cikkünkben arról olvashatsz, hogy viszonyulnak az online értékelésekhez.
2025-re a millenniumi generáció lesz a legnagyobb munkaképes korú csoport Csehországban...
… ami egyértelmű impulzust ad a márkáknak – hogy minél jobban finomítsák a célcsoportról alkotott elképzelésüket. A milleniumi generáció tagjaiban, azaz akik 1982 és 1994 között születettek, ideálisan keveredik az új trendek iránti érdeklődés és a növekvő gazdasági stabilitás, és emiatt egyedülálló módon viselkednek a piacon:
- Az előző generációkhoz képest sokkal több élményt vásárolnak. Vacsorák, utazás, szórakozás, mozi – minden, amitől úgy érzik, hogy teljes életet élnek.
- Ha terméket vásárolnak, aktívan ellenőrzik, hogy az adott márka mekkora figyelmet fordít a társadalmi felelősségvállalásra. Ha nem foglalkoznak vele, az dealbreakert jelent számukra, még akkor is, ha az ajánlat kedvező ár-érték arányú.
- Nem csak terméket vásárolnak a márkáktól, hanem olyan értékeket is, amelyekkel azonosulni szeretnének.
- A korábbi generációkhoz képest viszont kevesebbet költenek autóra, ékszerre, ruhára, és sokkal kevesebbet spórolnak nyugdíjra.
- A digitális márkák örömére pedig: a milleniumi generáció vásárlásainak több mint fele online történik, és 42%-a pedig közvetlenül mobiltelefonról.
Az értékelések esetében elsősorban a vizuális tartalom és a social proof számít
A konkrét preferenciáik számokban kifejezve így néznek ki:
- A felhasználók több mint felét elsősorban a szöveg érdekli. Nemcsak a termék minőségéről kell szeretnének meggyőződni, hanem arról is, hogy a többi vásárló is osztja az általuk fontosnak tartott értékeket, a világnézetüket.
- Inkább a vélemények száma érdekli őket, mintsem az, hogy mikor íródtak. Az egy évnél régebbi szövegek azonban még mindig csaknem 70%-ukat elriasztják.
- A millenniumi generáció 89%-ának látnia kell valamilyen valós életből származó vizuális tartalmat, mielőtt vásárol. Legyen szó fényképről vagy videóról, lényeg, hogy lássa, hogyan néz ki a termék normál használat során, és ellenőrizni tudja, hogy mások is így használják-e.
- Hitelesség mindenek felett. A millenniumiak 80%-a fél a negatív kritikáktól, és értékeli, ha a márka aktívan küzd ellenük.
- A millenniumi generáció tagjai sokkal több kritikát írnak, mint az őket megelőző generációk. Legtöbbször egy pozitív (vagy sajnos egy negatív) élmény miatt a másokon való segítés lehetősége is nagyon fontos számukra.