A modern marketinget a vélemények uralják, de a kampányok tervezése során gyakran megfeledkeznek róluk. Egyes vállalkozások szándékosan teszik ezt azzal a gondolattal, hogy a marketingjük más, másra fókuszál, vagy hogy már elég híresek. Ugyanakkor a kutatások azt mutatják, hogy senki sem hiszi el a vélemények nélküli hirdetéseket, és hajlamosak ártani a márkának, megfosztani a konverzióktól. Kár ezért, nem gondolja?
Ezek a következők:
Sajnos a cégek szeretik figyelmen kívül hagyni ezt a tényt. Inkább azonnal befektetnek drága marketingcsapatokba, szövegírók hadát vagy más szakembereket alkalmaznak, és szlogenek, videók, bannerek és bejegyzések özönét hozzák létre a közösségi hálózatokon. Gyors sikert ígérnek maguknak, és türelmetlenül várják az eredményeket. De nem biztos, hogy azok megérkeznek.
Nem csak a józan ész mondatja velünk ezt, kutatásunk is alátámasztja.
Bár az emberek hallani sem akarnak a reklámokról, egymásban azonban megbíznak, mégpedig az esetek 75%-ában. Amikor új autót keresünk, megkérdezzük egy lelkes barátunkat. A Luxot egy barátnőnk ajánlja, a fehérjét az edző az edzőteremben, a gyógyszertáros ismerősünk pedig étrend-kiegészítőre ad tippet.
Röviden, az embereknek szükségük van néhány jó értékelésre. És nincsenek egyedül ebben. Mások véleménye az esetek 90%-ában befolyásolja a vásárlási döntéseket.
Az online értékelések az ügyfél nyelvén beszélnek, csak a lényeges dolgokat emelik ki, organikusak és a lehető leginformatívabbak. Az ügyfelek azonnal tudják, hogy a márka miben különbözik a versenytársaktól, mit kell figyelembe venniük, és miért ne habozzanak a vásárlással.
Vélemények nélkül ezt egyszerűen nem lehet csinálni. Enne olyan étteremben, amelynek egy csillaga sincs? Mi sem. Ugyanez a helyzet bármely más szolgáltatás vagy termék értékesítésével.
Ahhoz, hogy egy jelenlegi ügyfél egyáltalán fontolóra vegye Önt, mint alternatívát, legalább 10 pozitív ajánlást kell olvasnia. És ezen semmilyen kiválóan megírt szöveg, forradalmi marketing, de még maga Don Draper sem fog változtatni.