A blogunkon nemrégiben megjelent bejegyzések egyértelműen azt sugallják, hogy minél több véleményed van, annál jobb a vállalkozásodnak. Talán örömmel nyugtáztad, hogy a termékek értékeléseit illetően valóban magas számok körül mozogsz. Szép munka. De van egy másik tényező is, amit figyelembe kell venni. És ez az értékelés hossza. Ügyfeleinknek azt javasoljuk, hogy minden értékelés legalább 250 karakter hosszú legyen. És mit gondolnak erről maguk az ügyfelek? Meríts ihletet egy átfogó felmérés eredményeiből, amelyből kiderül, hogy a vásárlók milyen hosszúságú szövegeket szeretnének.
Az ügyfelek 68%-a1 szándékosan keres hosszú értékeléseket vásárlás közben. A túlnyomó többség ezt legalább alkalmanként megteszi. Csak a hosszan kifejtett vélemények során tudnak meg mindent, amire szükségük van. Csak a "szuper", "ajánlom" vagy a nagyon gyakori és semmitmondó "ajándék volt" nem elég. Szükségük van arra, hogy minden részletet aprólékosan elemezzenek, és megerősítést kell találniuk az értékelésekben, hogy nem járnak majd rosszul a vásárlással.
Ezért nem meglepő, hogy az emberek mindössze 12%-a2 elégszik meg azokkal a kivonatokkal és összefoglalókkal, amelyet a legtöbb értékesítő használ munkája lerövidítésére, és a túlnyomó többség inkább mindig átkattint a teljes szövegre. És pontosan ezek a becsületes olvasók költenek a legtöbbet, mert tudják, hogy megbízhatnak a termékben.
A legújabb elemzés3 azt mutatja, hogy szükségtelen egy bizonyos számra korlátozni az értékelés hosszát. Például már a 250 vagy annál több karakterből álló vélemények kielégítik a legtöbb vásárlót, és egy stabil márka benyomását keltik, bevált termékekkel. De a legjobb, ha ezt a számot az alacsonyabb minimumnak tekintjük. A vélemény hosszának növekedésével a hatás is növekszik, és ennek köszönhetően például 500 vagy több karakteres szöveg esetében akár 200%-kal is nagyobb a valószínűsége annak, hogy a vásárló megtalálja a szövegben, amire szüksége van, és vásárol.
Határozottan pozitívan. Minél hosszabb a szöveg, annál valószínűbb, hogy minden releváns kulcsszót tartalmazni fog, mind short tail, mind long tail formában. Egyszerűen fogalmazva, minél részletesebben ír egy ügyfél, annál valószínűbb, hogy megemlíti az összes releváns kulcsszót, amelyet ő és mások is használnak kereséseik során, ez pedig közvetlenül befolyásolhatja a szövegek láthatóságát a Google robotok számára.
A vásárlók szeretnek véleményeket olvasni, de írni már kevésbé. Szerencsére van néhány bevált stratégia, amely ezt hatékonyan támogatja: