A vélemények azért adják el a terméket, mert a vásárlók nyelvén beszélnek, és pontosan azt kommunikálják, ami az embereket érdekli. Ez olyan golyóálló social proofot hoz létre, amely megbízhatóan elindít még egy vadonatúj terméket is. Tanuld meg, hogyan használhatod fel teljes mértékben ezeket az előnyöket, a piaci bevezetés minden szakaszában.
Pontosan így tekintenek az ügyfeleid a véleményekre. Az internetes termékértékelések úgy szólnak hozzájuk, mint egy jó barát, akire számíthatnak. Így nem csoda, hogy az emberek közel 75%-a megbízik a véleményekben, és a túlnyomó többség számára ezek jelentik a legfontosabb tényezőt a vásárlási döntés meghozatalában.
Igen, és meglepően jól. Egy kutatás szerint a vásárlók 72%-a megbízhatónak tartja a pozitív értékeléssel rendelkező terméket, még akkor is, ha nincs személyes tapasztalatuk vele kapcsolatban. A 18-34 éves korosztály körében ez az arány eléri a 91%-ot.
Az értékelések ugyanis bombabiztos társadalmi bizonyítékot teremtenek. Gondolj rá úgy, mintha egy matrica lenne a terméked csomagolásán: igen, ez a dolog egyszerűen működik. Ha egy termékről elegendő minőségi véleményt találsz, amelyek minden tekintetben dicsérik azt, akkor nincs ok kételkedni benne.
Azzal, hogy nem tűnnek marketingkampánynak, nem keltik az ügyfelekben a manipuláció benyomását. Egyszerűen hétköznapi emberek történeteiről van szó, akik valóban ismerik a terméket, és az olvasóra van bízva, hogy eldöntse, mit kezd az üzenettel. Ez az oka annak, hogy az emberek akár tizenkétszer jobban megbíznak a véleményekben, mint a klasszikus tartalommarketingben.
Tökéletes példa erre a Blenders Eyewear esettanulmánya. Abban a pillanatban, amikor a Facebook hirdetésekhez csillagokkal ellátott értékeléseket adtak hozzá, az átkattintási arány megduplázódott. A CPA 38%-kal csökkent, míg a ROAS 68%-kal nőtt.
Minden marketingügynökség azt állítja, hogy beszéli az ügyfél nyelvét, de a valóságban legfeljebb csak próbálkozik. A vevők valódi nyelvét maguk a vásárlók beszélik. És ezért olyan értékes az értékelések tartalma. Olyan módon írnak a termékről, amely megszólítja a hétköznapi embereket, nem csavarják a szavakat, nem játszanak meg semmit, és egyenesen a lényegre térnek.
És nem csak a SEO-t támogató pozitív előnyeinek köszönhetően. A pozitív vélemények mennyisége trendet is teremthet, különösen, ha ügyesen használod őket hirdetéseid részeként, például a közösségi médiában.
A vélemények nem csak a vásárlóknak szólnak, hanem neked is. Különösen az előtesztelési időszakban jelentenek értékes adatforrást arról, hogyan használják az emberek a terméket, hogyan működik, és hol kell még valamit javítani rajta.