Honnan ismered fel a kedvelt terméket? Rengeteg értékelést kapott. A legtöbb vásárló elolvassa azokat, és sokan döntenek ez alapján arról, hogy vásárolnak-e vagy sem. Miért olyan fontosak az online értékelések? Mai cikkünkből megtudhatod az 5 fő okot.
Márkák tekintetében soha nem volt még ekkora konkurencia a piacon. Az internetnek köszönhetően egyetlen vállalkozást sem korlátoz a helye, és mindenki a világ minden tájáról érkező vásárlókért versenyez. A vevők örülnek a gazdag kínálatnak, és egyre nehezebb meggyőzni őket arról, hogy a te márkád a legjobb.
Szerencsére tudjuk, mi a megoldás: minőségi online vélemények valódi emberektől, valódi üzenettel. Talán már hallottál róluk. Most bemutatjuk őket, mint a márka és az üzleti siker gerincét.
Az online értékelések olvasása sokak számára fontos része a vásárlási folyamatnak. Akárcsak neked. Autó vásárláskor a szerelő véleményét kéred, számítógép vásárlásakor pedig egy informatikus barátod segítségét kéred a választáshoz. Meg kell győződnünk arról, hogy másoknak pozitív tapasztalataik vannak az adott termékkel kapcsolatban, és valóban úgy működik, ahogy kell. Sajnos, a hirdetések szava erre már nem elegendő. A lakosság 96%-a nem bízik a marketingesekben.
Az online vélemények akár a vevő 90%-át befolyásolják a vásárlói döntésben. Ha jól láthatóan beépíted őket webhelyed tartalmába, akár 62%-kal nőhetnek az eladásaid. A társadalmi bizonyítás egyszerűen működik. Fogj bele még ma.
Minél magasabb helyen jelenik meg a weboldalad a keresőknek, annál több új látogatót és potenciális konverziót érsz el. Az első három találat kapja az összes kattintás 75%-át. Szeretnél közéjük tartozni? Akkor sok értékelést kell kapnod.
Az, hogy a Google típusú keresők milyen sorrendben jelenítik meg a linket, bonyolult, de a vélemények száma és minősége jelentős szerepet játszik ebben. Helyi vállalatok esetében a kiválasztási módszer 15%-át teszik ki. Ugyanakkor minél több visszajelzést kapsz, annál valószínűbb, hogy a lista tetején helyezkedsz majd el. Egyes felmérések szerint 10 új válasz elegendő egy jelentős elmozduláshoz.
Az Edelman Trust Barometer következtetéseiből tudjuk, hogy a bizalom minden eddiginél fontosabb a vásárlók számára. A kiváló termék magától értetődő. A megbízható és hiteles márkák vannak játékban, amelyek szilárd etikai értékekkel rendelkeznek.
A pozitív vélemények azt mutatják, hogy vásárlók nagy tömege bízik az ajánlatodban. Az új vevők számára pedig ez egyértelmű jelzés, hogy jó helyen járnak. Felmérések szerint 72%-uk bízik a pozitív értékelésű márkákban, pedig még nincs személyes tapasztalata velük. A bizalom kiépítéséhez legalább tíz pozitív választ kell elolvasniuk.
TIPP: Hogy mi az a márkabizalom, és hogyan befolyásolja az márkád sikerét? Ezt a következő cikkben olvashatod el.
Az értékelés gyakorlatilag egy félkész reklám, amit csak meg kell melegíteni és felszolgálni. Elhelyezheted azokat e-mailekben, bannereken és közösségi média oldalakon – a képzeletnek nincsenek határai. Az online vélemények egyben a jól bevált „word of mouth” marketingkoncepció digitális változatai is, amely befolyásos pozícióval rendelkezik ezen a területen. A vásárlók leginkább egymás szavában bíznak, 84%-uk annyira megbízhatónak tartja az értékeléseket, mint a személyes ajánlásokat.
Egy új ügyfél megszerzése ötször drágább, mint megtartani a meglévőt. Ráadásul a hosszú távú ügyfelek átlagosan akár 67%-kal többet költenek. Ennek köszönhetően vásárlásaik a cég bevételének 80%-át teszik ki.
Az online vélemények, ajánlások és termékismertetők a közösségi médiában gyorsan megteremtik a közösség érzését. Nagyon hatékony az is, ha a vásárlókat támogatjuk a vállalati hashtagek használatában. Ez ugyanis azonnal összeköti felhasználókat, tapasztalatokat cserélhetnek, a közös élmény pedig örömet okoz.
Ez a jelenség lassan egy teljesen új értékesítési stratégiát hoz létre, amelyet tribal (törzsi) marketingnek neveznek. Nem csoda, hogy a hiteles vélemények állnak a középpontjában.