A marketing válság idején történő leállítása a második legsúlyosabb vállalati kihágás, közvetlenül a kávégép leállítása után. Lehet, hogy rövid távon működni fog, de a jövőben megmutatkozik majd, hogy ez egy nagy hiba, ami visszaüt a márkára. Mai cikkünkből megtudhatod, miért.
A marketing leállításával elveszíted a láthatóságot
Az emberek naponta akár 10 000 hirdetést1 is láthatnak. Ebben a zajban nem könnyű láthatóvá tenni a márkánkat, és akár kreatív hirdetésekre, akár SEO-ra, akár influencermarketingre költünk, az biztosan nem lesz kis összeg. De mi történik, ha a pénzügyi igazgató elzárja a csapot?
A hirdetések leállításának következményeit nemrégiben vizsgálta az ausztráliai egyetem marketing intézete2. És ezek bizony nem szép számok:
- Még ha a cég rövid távon spórol is a kiadásokon, a bevétel hosszú távon akár 25%-kal is csökkenhet.
- A már csökkenő profitot tapasztaló kisvállalatoknál ez a hatás gyorsabban jelentkezik, mint a nagyobb cégeknél.
- Ha a cég egy év múlva tér vissza az eredeti marketing-költségvetéshez, bevétele csak akkor indul el lassan növekedésnek, ha korábban már a terjeszkedés fázisában volt. Ha azonban épp a stabilitást érte el, a bevétel valószínűleg tovább fog csökkenni.
Egy másik, a márkaépítésről szóló jelentés megjegyzi továbbá, hogy a marketingstratégia megszakításával a vállalat elveszíti a vásárlók szemében azt a következetességet, amely egyébként akár 33%-kal3 növeli az üzleti bevételt.
Marketing nélkül a márkabizalom, a márka imázsa és a vásárlói hűség is csak szenved
A harc elől menekülő tábornok elveszti mindenki tiszteletét és bizalmát. És ugyanez a helyzet a márkákkal is válság idején. Ha kivonulsz a marketingtérből, az emberek teljesen megfeledkeznek rólad, és megtanulnak jobban bízni abban a versenytársban, amely veled ellentétben ott marad.
A hirdetések korlátozása megfoszt attól az egyedülálló lehetőségtől, hogy márkád a remény jelzőfényévé váljon, amely mindentől függetlenül megállja a helyét. És ha az emberek megbizonyosodnak arról, hogy megbízhatnak benned, a későbbiekben hajlandóak akár 50%-kal magasabb árat is fizetni, bármiről is legyen szó4. Ez a hűség színtiszta megnyilvánulása, amiért szó szerint érdemes küzdeni.
Válság idején a legjobban a segítségnyújtás és a proszociális viselkedés támogatja az eladást
Az emberek túlnyomó többsége úgy gondolja, hogy döntéseikkel jobbá tehetik a világot, és 88%-uk reméli, hogy a márkád5 segít majd nekik ebben. Emellett a vállalati etika és értékrend a vásárlók több mint felét6 befolyásolja a vásárlási döntések meghozatalakor, és ha a vállalat ebből a szempontból lemarad a vetélytársaktól, a vásárlók akár 61%-a inkább márkát vált, vagy nem márkás alternatíva mellett dönt7.
A válságok csak felerősítik ezeket az emberi szükségleteket, és ez egy egyedülálló lehetőség arra, hogy márkád elkezdjen segíteni. Marketing nélkül azonban nem fogod tudni kommunikálni a társadalmi felelősségvállalást, különösen akkor, ha annyira korlátozol mindent, hogy teljesen elveszíted az elérést.
Ezért elsősorban a közösségi médiára koncentrálj, ugyanis a tanulmányok szerint jelenleg ez van a legnagyobb hatással a márka imázsára és a vásárlói hűségre8.
Csökkentsd a hirdetési költségeket értékelésekkel
Ahogy azt már egy másik cikkünkből megtudhattad, az értékelések hirdetésekben való felhasználása egy új trend, amely egyre népszerűbbé válik. Válsághelyzetben pedig elsősorban ezek miatt segíthetnek márkádnak az online vélemények:
- Az értékelések tartalma egyedülálló inspirációforrás. Akár szó szerint használod őket headline-ként egy banneren, vagy csak ihletet merítesz a mondanivalójukból, a szövegírók kreatív munkáját csökkentheted ezzel, ami pedig összességében a költségeid csökkentését is jelenti.
- Az emberek jobban bíznak a véleményekben, mint a hagyományos marketingben, olyanok számára, mint egy baráttól kapott tanács. Ezért az értékelésekbe való befektetés gyakran jövedelmezőbb, mint a hagyományos reklámozás.
- A megfelelően elhelyezett vélemények több tíz százalékkal növelhetik a konverziókat.
Tudd meg, mi mindent érhetsz el az értékelések segítségével.
Források
- 35+ Amazing Advertising Statistics [2022] – Zippia. (2022, December 3). https://www.zippia.com /advice/advertising-statistics/
- What happens when brands stop advertising? (2021, August 10). Ehrenberg-Bass Institute for Marketing Science. https://www.marketingscience.info/ when-brands-stop-advertising/
- Mohsin, M. (2022, May 16). 10 Branding Statistics You Need to Know in 2022 [Infographic]. https://www.oberlo.com/blog/branding-statistics
- Mohsin, M. (2022, May 16). 10 Branding Statistics You Need to Know in 2022 [Infographic]. https://www.oberlo.com/ blog/branding-statistics
- Townsend, S. (2018, November 21). 88% Of Consumers Want You To Help Them Make A Difference. Forbes. https://www.forbes.com/sites/solitairetownsend/2018/11/21/ consumers-want-you-to-help-them-make-a-difference/?sh=29ff59736954
- Kelly, C. (2021, March 25). Study: Brand activism sways buying behavior, brand impression for 58% of consumers. Marketing Dive. https://www.marketingdive.com/news/study-brand-activism-sways- buying-behavior-brand-impression-for-58-of-co/597290/
- Future Consumer Index: Five consumer types you need to understand. (n.d.). ey.com. Retrieved December 17, 2022, from https://www.ey.com/en_gl/consumer-products-retail/five-types-of- consumer-that-you-need-to-understand
- Budiman, S. (2021). The Effect of Social Media on Brand Image and Brand Loyalty in Generation Y. Journal of Asian Finance, Economics and Business, 8(3), 1339–1347. https://doi.org/10.13106 /jafeb.2021.vol8.no3.1339